Page content

article content

Online Marketing voor de huizenmarkt

Online Marketing voor de huizenmarkt

De huizenmarkt is constant in beweging dus ook de (Online) Marketing voor de huizenmarkt. Het is voor makelaarskantoren steeds belangrijker geworden om goed gevonden te worden op het internet. Funda.nl is een belangrijk onderdeel van de online marketing voor makelaars, maar naast Funda zijn er meer online mogelijkheden.
Een aantal tips voor makelaarskantoren om het verschil mee te maken.

Een goede Google vindbaarheid

Potentiële klanten zijn op zoek naar een makelaarskantoor op Google. Het is van belang om als makelaarskantoor goed gevonden te worden op verschillende diensten. Wanneer de website goed wordt gevonden op Google krijg je meer bezoekers op de website.

Lees meer over de Google vindbaarheid

Socia Media is de nieuwe mond –tot- reclame

Steeds meer makelaarskantoren beginnen gebruik te maken van Social Media en dit is niet zomaar. Alleen Facebook heeft in Nederland al meer dan 9 miljoen gebruikers. Potentiële klanten en tevreden klanten zijn actief op Social Media. Als makelaarskantoor dien je hier gebruik van te maken.

Live Video Streaming voor de huizenmarkt

Live Video Streaming komt steeds dichterbij voor de huizenmarkt. Facebook is er onlangs mee begonnen. Je kunt nu Live op Facebook beeldmateriaal delen. Het live meekijken met personen is één van de grootste marketing trends van de afgelopen jaren en gaat naar verwachting steeds groter worden. Je geeft de klanten een kijkje achter de schermen en op deze manier krijgen de (potentiële) klanten een veel beter beeld van het bedrijf. Je kunt Live Video Streaming inzetten om bijvoorbeeld:

  •  Nieuwe huizen presenteren
  •  Huizen te koop aanbieden via Facebook Live
  •  Bijzonderheden van het huis beter uitlichten
  •  Beeldmateriaal eenvoudig delen op Social Media
  •  In gesprek gaan met geïnteresseerden vanaf afstand

Lees meer over Live Streaming

Live Video Streaming voor de huizenmarkt

Persoonlijk klantcontact via nieuwe media

Het klantcontact gaat anders worden op de huizenmarkt. Steeds meer makelaars maken gebruik van nieuwe media. Heb jij Whatsapp? Steeds meer makelaars beginnen te snappen dat de communicatiemiddelen op de huizenmarkt veranderen. Whatsaspp speelt hierbij een belangrijke rol. Zorg ervoor dat je Whatsapp gaat toepassen in de communicatie met de klant. Whatsapp heeft verschillende voordelen om toe te passen.

  • Communiceren gaat heel snel
  • Persoonlijk
  • Laagdrempelig
  • Mogelijkheid om foto’s te versturen
  • Mogelijkheid om video’s en geluid te versturen

Eerst een foto maken, uploaden naar de computer om vervolgens te mailen. Dit is allemaal verleden tijd. Nu maak je een foto met Whatsapp en binnen een klik verstuur je de foto naar de klant. Hetzelfde geldt ook voor een video. Met Whatsapp kun je de klantbeleving sterk doen verbeteren.

Virtual Reality komt steeds dichterbij

Er komt steeds meer vraag naar Virtual Reality. In ons drukke bestaan willen we het liefst alles vanuit onze woonkamer bekijken zonder hiervoor enige moeite te doen. Virtual Reality sluit hier natuurlijk prima op aan. Grote bedrijven, zoals Google zijn hier dan ook druk mee bezig. Een goed voorbeeld hiervan zijn de Google Glasses. We zetten een bril op en de informatie is beschikbaar.
Een paar jaar geleden was een 360 graden video ontzettend prijzig en tegenwoordig maken we 360 graden video’s met onze mobiele telefoon. Voor hoogtefoto’s geldt hetzelfde. Het is van belang om gebruik te maken van technische ontwikkelingen, omdat de klanten hierom vragen. Laat de potentiële kopers huizen bezoeken, zonder dat ze fysiek aanwezig dienen te zijn. De virtual reality gaat de aankomende jaren een snelle ontwikkeling doormaken. Blijf dit toepassen.b

De Moiele revolutie ook op de huizenmarkt

Bekijk in Google Analytics hoeveel procent van de bezoekers afkomstig is van een mobiel apparaat. Waarschijnlijk is dit meer dan 40%. Dit betekent dat er meer dan 40% van de website bezoekers de website bezoekt met een mobiel apparaat. Naast het feit dat veel bezoekers zullen afhaken als de website niet mobiel vriendelijk is, zal Google de website ook lager plaatsen in de zoekresultaten. De website dient mobiel ingericht te zijn.

Social Media wordt steeds belangrijker om huizen te verkopen

Op Facebook zijn volop mogelijkheden om huizen onder de aandacht te brengen. In Nederland zijn ruim 9 miljoen personen actief. Door Facebook adverteren in te zetten is het mogelijk om gericht potentiële kopers te bereiken op basis van leeftijd, demografisch gebied en meer relevante targetting opties. Naast Facebook adverteren is Instagram adverteren ook interessant om in te zetten.

Marketing voor de huizenmarkt

De digitale ontwikkelingen bieden volop marketing mogelijkheden voor de huizenmarkt. Social Media bieden advertentie mogelijkheden die een stuk gerichter zijn dan bijvoorbeeld printmedia. Hiernaast bieden nieuwe media mogelijkheden om het klantcontact optimaal te benutten. Eén op één contact wordt steeds eenvoudiger om toe te passen door bijvoorbeeld WhatsApp en SnapChat.

Het klantcontact wordt hierdoor een stuk sneller en effectiever.

Bekijk ook