Het gebruik van social media is in de laatste jaren voor ons normaal geworden. Het begon allemaal met de wereldwijde rage Facebook. De sociaalnetwerksite begon alleen voor studenten van de Harvard University. De studenten konden hier hun statussen plaatsen en foto’s delen met hun medestudenten en vrienden. Facebook kreeg elke dag meer en meer gebruikers. Andere universiteiten werden ook betrokken bij het online platform waardoor het steeds bekender werd en het aantal gebruikers toenam. Uiteindelijk werd Facebook door de makers beschikbaar gesteld voor volwassenen over de hele wereld. In 2012 namen de makers van Facebook wegens eerder succes ook het online sociale netwerk Instagram over. Ze gaven er een eigen draai aan en al snel namen de gebruikersaantallen van Instagram in exponentieel toe.
Langere video’s op Instagram TV
Ook nu zijn Instagram en Facebook weer met een nieuwe functie gekomen, namelijk: Instagram TV, ook wel IGTV genoemd. Het concept is te vergelijken met het videoplatform YouTube. Je kunt nu op je IGTV-account video’s toevoegen met een maximale lengte van één uur. Je kunt het dus eigenlijk zien als de ”grote broer” van de Instagram Stories. Hierbij upload men video’s met een maximale duur van tien seconden. Bij Instagram TV kun je een kanaal aanmaken waarmee je vervolgens talloze verticaal gemaakte filmpjes op kunt uploaden. Instagram en IGTV zijn echter aparte apps. Wel word je via Instagram doorgelinkt naar de app van IGTV.
Het gebruik van Instagram TV
Door dit nieuwe concept van de makers van Instagram is er ruimte gekomen om meer reclame te maken. Voorafgaand aan elk filmpje is er in de toekomst mogelijk sprake van een ”pre-roll”. Dit is een korte advertentie van tien à twintig seconden waarin bijvoorbeeld bedrijven zichzelf kunnen promoten. Op InstagramTV kan dit dus ook door op je kanaal filmpjes te uploaden. De homepagina van InstagramTV verwijst door naar vier andere tabbladen: ‘Voor jou’, ‘Volgend’, ‘Populair’ en ‘Doorgaan met kijken’. Je zapt met deze nieuwe functie als het ware door de kanalen heen. Er worden tevens video’s aan je aangeraden. Net als met het huidige Instagram zie jij ook de dingen die de mensen die jij volgt leuk vinden. Je kunt ook op de video’s reageren en ze doorsturen naar je vrienden en collega’s.
Hoe zullen wij gebruik gaan maken van Instagram TV?
Wij zullen de video’s die je maakt gebruiken om het bedrijf te promoten en de doelgroep aan te trekken. Neem als voorbeeld een kledingwinkel die haar nieuwste collectie wil promoten. De beheerder van het bedrijf kan de video’s van de nieuwste collectie maken om deze vervolgens te gebruiken voor het Instagram TV-account. Deze video’s worden geüpload op het account en uiteraard gepromoot. Dit kan bijvoorbeeld gaan door middel van hashtags, maar natuurlijk zijn er ook vele andere manieren om hier fantastische resultaten uit te halen. Dit zal de benodigde bezoekers trekken naar de winkel.
Vragen? Wij horen graag van je!
Wij vinden het leuk om met je in contact te komen. Wees dus geen vreemde en gebruik onderstaand contactformulier of onze gegevens hiernaast om contact met ons op te nemen!