Download dit E-book!
Gratis Internet Marketing Tips

Page content

article content

9 manieren om meer bezoekers op de website te krijgen

Het is heel simpel, aan een website zonder bezoekers heb je niet zoveel. Het is niet mogelijk om succes te behalen met de website als je geen kwalitatieve bezoekers krijgt op de website. Er zijn verschillende manieren waarop je het aantal bezoekers op de website kunt vergroten. Het mooie aan het internet is dat ook kleine ondernemingen het kunnen winnen van concurrenten met veel grotere marketingbudgetten. Door het inzetten van de onderstaande tips is het mogelijk om meer kwalitatieve bezoekers op de website te krijgen.

Wil je meer weten van Online Marketing?
Vul je naam en e-mailadres in en ontvang het gratis e-book
Wij hebben ook een hekel aan spam

Plaats een Facebook Retargeting Pixel

Als je nog geen Facebook Retargeting Pixel hebt geplaats op de website is dit het eerste wat je dient te doen. Door het plaatsen van de Facebook Retargeting Pixel begin je een groep op te bouwen die later kunt gaan bereiken op Facebook. Bezoekers die al op de website zijn geweest kun je op deze manier weer gaan bereiken met een gepaste boodschap

Plaats een Facebook Retargeting Pixel

Begin met het opbouwen van een mailinglijst

Het is van belang dat je begint met het opbouwen van een mailinglijst. Het opbouwen van de mailinglijst dient één van de belangrijkste marketing doelstellingen te worden. Personen op de mailinglijst kun je altijd bereiken zonder een euro uit te geven. Je kunt ook verschillende mailinglijsten aanmaken, bijvoorbeeld een mailinglijst voor vaste klanten en een mailinglijst voor potentiële klanten.

Wil je meer weten van Online Marketing?
Vul je naam en e-mailadres in en ontvang het gratis e-book
Wij hebben ook een hekel aan spam

In het volgende artikel leggen we uit hoe je krachtige e- mail marketing kunt toepassen.

Hoe zet je krachtige e- mail marketing op
Wil je weten hoe je meer nieuwsbrief inschrijvingen krijgt? Lees het onderstaande artikel.

Hoe krijg je meer nieuwsbrief inschrijvingen

Zet Facebook adverteren in

Eén van de grootste marketing kansen op dit moment is Facebook adverteren. Met Facebook adverteren is het mogelijk om heel gericht een bepaalde doelgroep(en) te bereiken. Facebook adverteren is in vergelijking met andere marketing kanalen een hele goedkope manier van adverteren en zeer doelgericht. Als je Facebook bedrijfsmatig gaat inzetten is een pré om Facebook adverteren in te zetten. De tijd van dat Facebook gratis was om personen te bereiken is voorbij. Facebook laat tegenwoordig je berichten nog maar aan 10% van de personen die je pagina hebben geliked zien. Het is dus nodig om de geplaatste berichten te boosten onder de personen die je pagina al hebben geliked.
Lees meer over Facebook adverteren

facebook-adverteren

Zorg voor een blog op de website

Wanneer je een blog op de website hebt wordt het makkelijker om alle andere kanalen rondom de website te onderhouden. Wanneer je leuke blogberichten op de website hebt staan kun je de blog berichten posten op Facebook, Instagram, Twitter, Linked-in en je kunt de blog berichten delen met de mailinglijst. Het hebben van een blog op de website is een middel om verschillende kanalen te onderhouden. Ga strategisch om met de content die je hebt en probeer de content op zoveel mogelijk plekken te verspreiden. Het hebben van een blog op de website heeft verschillende voordelen:

  •  Het verbetert de Google vindbaarheid
  •  Sterkere content voor op Facebook
  •  Positieve reacties op verschillende Social Media

Lees meer over waarom is het goed om een blog op de website te hebben

Zet Google Adwords in

Google Adwords zijn betaalde advertenties van Google. Jij bepaalt op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden en in welke regio’s je de advertenties wilt tonen. Je kunt adverteren op Google wanneer mensen op zoek zijn op bepaalde zoekwoorden en je kunt adverteren met Google Adwords op andere websites. Het adverteren op andere websites wordt het Google Adwords Display genoemd. Adverteren in Google op zoekwoorden wordt het Google zoeknetwerk genoemd. Een groot voordeel van Google Adwords is dat de kosten en de baten overzichtelijk zijn.

Lees meer over Google Adwords

Zet Google Adwords Retaregeting in

Je hebt het vast zelf al een keer gemerkt. Je bezoekt een website of webwinkel en even later zie je een advertentie van de bezochte website op een andere website. Dit is natuurlijk geen toeval. Dit is Google Adwords Retargeting. Met Google Retargeting bereik je de personen die al eerder op de website zijn geweest en dit is natuurlijk heel krachtig. Het is van belang om in beeld te blijven van de doelgroep(en) en Google Adwords Retargeting is hier een prima middel voor.

Zorg voor een goede SEO Strategie

Het is van belang dat de website goed wordt gevonden in de gratis zoekresultaten op Google. Google is de grootste zoekmachine en maar liefst 90% van de zoekopdrachten begint op Google. Het is van dus van groot belang dat de website goed wordt gevonden in de gratis zoekresultaten op relevante zoekwoorden. Door een goede SEO strategie toe te passen is mogelijk om goed gevonden te worden op Google en hiermee constant gratis relevante bezoekers op de website te krijgen. Meer relevante bezoekers op de website zal leiden tot meer verkopen/aanvragen etc.
Lees meer over hoe zorg je voor een Goede SEO strategie

Deel je blog berichten op andere websites

Er zijn ongetwijfeld websites in jouw markt die relevant zijn om bepaalde blog berichten op te plaatsen. Vaak staan website eigenaren open om gast artikelen op de website te plaatsen. Dit heeft voor hun natuurlijk als voordeel dat ze gratis content op de website krijgen, maar voor jou heeft dit ook voordelen. Zorg er wel voor dat je een link krijgt naar je eigen website. Hierdoor krijg je bezoekers op de website die je zelf niet had kunnen bereiken. Ga op zoek naar interessante websites.

Automatiseer je e- mail marketing

Nadat iemand zich heeft aangemeld op de mailinglijst wil je niet constant bezig zijn met het versturen van interessante nieuwsbrieven en dit is ook niet nodig. Door systemen, zoals bijvoorbeeld Mailchimp is het mogelijk om e- mail marketing te automatiseren. Een voorbeeld. Iemand download je E- book op de website. Twee dagen later wordt er automatisch een mail verstuurd met de vraag wat vond je van het E- book. Weer twee dagen later of een week later, wat jij ook maar wilt kun je een derde mail inplannen en ga zo maar door. Het is van belang dat je analyseert welke mailtjes worden geopend etc. om het proces steeds beter te maken.
Lees meer over een website die voor je werkt is een droom

Reageer op andere (blog) websites

Je kunt meer bezoekers krijgen op de eigen website door te reageren op andere websites. Er zijn verschillende forum websites waarop je een link kunt plaatsen van de website. Het is natuurlijk niet goed om te gaan spammen, maar waardevolle content leveren is altijd goed.

Wil je meer weten van Online Marketing?
Vul je naam en e-mailadres in en ontvang het gratis e-book
Wij hebben ook een hekel aan spam

 

Bekijk ook