Hoe kun je meer resultaat behalen uit de bestaande bezoekers?
21 juni 2016 

Hoe kun je meer resultaat behalen uit de bestaande bezoekers?

Veel ondernemers laten nog kansen liggen op het gebied om meer resultaat te behalen uit de bestaande bezoekers. De meeste ondernemers hebben voornamelijk de focus om meer bezoekers op de website te krijgen, maar laten kansen liggen in de optimalisatie van de website. Een aantal tips om meer resultaat te behalen uit de bestaande bezoekers.

Hoe kun je meer resultaat behalen uit de bestaande bezoekers?

Waarom is het goed om een zoekfunctie op de eigen website te plaatsen?

Om een bezoeker beter te begrijpen is het van belang om een zoekfunctie op de website te plaatsen. Naast dat een zoekfunctie handig is op de website en ook gebruiksvriendelijk is voor een bezoeker, kun je de gegevens van een zoekfunctie gebruiken om de website te optimaliseren. Wanneer je ziet dat op een bepaald zoekterm veel wordt gezocht kun je het bijvoorbeeld opnemen in het menu. Het is van belang om de zoekfunctie te koppelen met Google Analytics om de analyse volledig te kunnen uitvoeren.
Lees meer over een zoekfunctie op de website.

Lees meer over een zoekfunctie op de website

Hoe maak je de website conversie gericht?

Albert Heijn heeft ook nagedacht over de verkooproute. Doe dit ook op de website. Zorg ervoor dat de bezoekers direct vinden wat ze zoeken. Vanaf elke pagina dient de bezoeker binnen drie klikken
contact met je op te kunnen nemen, naar de offerte pagina te kunnen gaan of een bestelling te plaatsen.
Hiernaast is de gebruiksvriendelijkheid van de website belangrijk. Een duidelijke en een overzichtelijke structuur kan hieraan bijdragen. Dit kan door middel van goed gekozen links in het menu en door middel van een duidelijke structuur op de pagina’s met kopjes, alinea’s en afbeeldingen. Het is van cruciaal belang dat je website constant blijft optimaliseren. Maak hiervoor gebruik van Google Analytics om het gedrag van de bezoekers te analyseren. Hiernaast is het van belang dat je gaat A/B testen.

Hoe maak je gebruik van landingspagina’s?

Om meer resultaat te behalen met de website is het van belang om te gaan werken met landingspagina’s. Een landingspagina is de eerste pagina waar een bezoeker op terecht komt op de website. Het voordeel van een landingspagina is dat je deze constant kunt blijven optimaliseren. Er zijn verschillende soorten landingspagina’s.

  •  Google Adwords landingspagina
  •  Google SEO landingspagina
  •  Facebook landingspagina
  •  E- marketing landingspagina

Zoals eerder aangegeven is het van belang om te werken met een Content Management Systeem die de mogelijkheid heeft om nieuwe pagina’s te kunnen toevoegen en vervolgens deze pagina te kunnen optimaliseren. Het is van belang om de landingspagina (behalve de Google SEO landingspagina’s) uit te sluiten van de Google index. Landingspagina’s zijn korte krachtige pagina’s met weinig tekst. Het is niet goed om loshangende pagina’s op de website te hebben.
Een landingspagina is nooit af. Je dient de landingspagina constant te blijven optimaliseren.

Wat is een A/B Test?

Een A/B test is een test waarbij je twee verschillende pagina’s met elkaar gaat testen. Om het maximale uit de website bezoekers te halen is het van belang om te gaan A/B testen. Met een A/B test laat je bijvoorbeeld 100 bezoekers versie A zien van een pagina en 100 bezoekers laat je versie B zien. Je krijgt dan direct inzicht op welke versie de bezoekers langer blijven, op welke versie de bezoekers minder snel afhaken, op welke versie de bezoekers contact met je opnemen etc. Het is van belang om zoveel mogelijk pagina’s te gaan A/B testen. Probeer zo klein mogelijke verschillen met elkaar te testen. Bijvoorbeeld de kleur van de call to action knop en de plek van de call to action knop. Gooi niet meteen de hele pagina over de kop, dan weet je nog niet wat goed heeft gewerkt.

Bekijk ook

Reactie plaatsen