De invloed van de eerste pagina in Google wordt nog vaak onderschat. Dit is vreemd, want personen die zoeken via Google zijn gericht op zoek naar bepaalde informatie, een product of een dienst. Deze bezoekers hoef je dus niet meer over te halen om tot een aanschaf over te gaan. Als je de bezoekers eenmaal op jouw website weet te krijgen die op zoek zijn naar een vergelijkbare dienst of product via Google, dan zal dit jou ongetwijfeld nieuwe klanten opleveren.
Nieuwe klanten krijgen via Google
Het is dan logisch om te proberen zoveel mogelijk bezoekers door middel van Google op de website te krijgen. Hierbij is het van belang dat je wordt gevonden op relevante zoekwoorden. Als dat je lukt, krijg je constant nieuwe bezoekers op de website. En laat dit nou net de kracht zijn van het op de eerste pagina staan in Google. Ongeveer 90% van alle zoekopdrachten op het internet begint op Google. Sta je op de eerste pagina in Google op relevante zoekwoorden? Dan kan je op een positievere manier gaan ondernemen.
- Je krijgt constant kwalitatieve bezoekers op de website
- De website blijft maar groeien
- Je hebt meer tijd voor de eigen business
- Je krijgt constant aanvragen via de website
- Je (koude) salesafdelding krijgt het lastiger
- Meer tijd over houden
Google is de grootste zoekmachine
Negentig procent van de zoekopdrachten op het internet gebeurt dus op Google. Er zijn twee manieren om goed gevonden te worden op Google. Je kunt scoren in de gratis zoekopdrachten of je kunt gevonden worden met behulp van de betaalde advertenties (Google Adwords). De betaalde advertenties zijn sinds kort echter veranderd. Op dit moment worden er nog maar drie advertenties getoond boven de gratis zoekresultaten, waar voorheen nog zes advertenties naast de gratis zoekresultaten te zien was. Hiermee maakt Google een vermelding op de eerste pagina exclusiever, waardoor er meer betaald moet worden om in de betaalde zoekresultaten te verschijnen.
Als je meer wilt weten over Google Adwords lees dan:
Google SEO wordt steeds belangrijker
Het mooie aan Google is dat kleine ondernemingen het kunnen winnen van de grotere ondernemingen. Google SEO is hier een goed voorbeeld van. Er zijn tal van voorbeelden waarbij kleine ondernemers beter scoren op Google dan een grotere concurrent. Voornamelijk in de gratis zoekresultaten zijn er nog volop mogelijkheden. Met name als jouw website goed is ingericht, je een mobiele website hebt en een strategie om gevonden te worden in de gratis zoekresultaten, kan je grotere concurrenten te slim af zijn.
Als je meer wilt weten over Google SEO lees dan:
Kan je nog steeds goed gevonden worden op Google?
Laat je vooral niet beïnvloeden door personen die zeggen dat het niet meer mogelijk is om goed gevonden te worden op Google. Er zijn nog volop mogelijkheden om je business te laten groeien door middel van Google. Hieronder een aantal belangrijke punten waar je rekening mee dient te houden om goed gevonden te worden op Google:
Voorkom keuzestress
Zorg ervoor dat je een duidelijke website indeling hebt. Geef een bezoeker niet teveel keuze en denk goed na over de knoppen die je gebruikt op een pagina.
Lees meer over hoe bepaal je het lay- out van een webwinkel
Blijf meten wat er gebeurt op de website
Zorg ervoor dat Google Analytics is geïnstalleerd op de website en op de juiste manier is ingesteld. Met Google Analytics kan je precies door meten wat er gebeurt op de website.
Lees meer over Google Analytics
Hoe zet je een goede SEO pagina op
Om goed gevonden te worden op Google is het van belang dat je de pagina’s op een goede manier opbouwt.
Lees meer over hoe zet je een goede SEO pagina op
Website bouwen met WordPress
WordPress is één van de meest gebruikte systemen om een website te bouwen. Het grote voordeel van WordPress websites is dat het goed mogelijk is om goed gevonden te worden op Google.
Lees meer over website bouwen met WordPress
Lees meer hoe word je goed gevonden in Google