Meer bezoekers krijgen op de webwinkel
15 juni 2015 

Meer bezoekers krijgen op de webwinkel

Meer verkopen realiseren met een webwinkel kan door meer bezoekers op de webwinkel te krijgen. Het is van belang om de meest krachtige kanalen in te zetten. Meer bezoekers op de webwinkel krijgen kan op verschillende manieren.

  •  Domineer Google op de belangrijkste zoekwoorden
  •  Krachtige Google Adwords campagne
  •  Social Media krachtig inzetten
  •  Content marketing strategie

Meer bezoekers op de webwinkel

Meer bezoekers op de webwinkel kan je op verschillende manieren krijgen. Eén van de belangrijkste kanalen is Google. Zorg ervoor dat uw webwinkel goed wordt gevonden op relevante zoekwoorden. Scoren in de gratis zoekresultaten vergt tijd, maar zal zich op langere termijn uitbetalen.
Met Google Adwords is het mogelijk om direct hoog op Google te staan. Bij Google Adwords betaal je per klik op uw advertentie, waardoor de bezoeker direct op uw website komt. De kunst van Google Adwords is om het winstgevend in te zetten en hierdoor meer verkopen te realiseren in de webwinkel.

Google tips voor meer bezoekers

  •  Zorg voor een goede content strategie
  •  Gebruiksvriendelijke URL’s
  •  Description op elke pagina relevant invullen
  •  Analyseer dagelijks de Google Adwords resultaten

Facebook adverteren inzetten om meer bezoekers te krijgen op de webwinkel

Met Facebook adverteren is het mogelijk om bezoekers direct vanaf Facebook naar uw webwinkel door te sturen door middel van de Facebook advertenties. Het adverteren op Facebook, kan worden ingezet in de gewenste gebieden, zoals man/vrouw, leeftijd en meer relevante onderwerpen. Op deze manier bereikt u direct uw doelgroep.

Andere belangrijke Social Media kanalen

Mogelijkheden per Social Media-kanaal

Hieronder hebben wij voor u per kanaal op een rijtje gezet voor welke doelstellingen zij geschikt zijn:

FacebookPromotie, productontwikkeling n.a.v. klantenideeën, webcare, klantenservice
YouTubePromotie d.m.v. filmpjes, webcare, klantenservice
LinkedInPromotie, recruitment (van klanten en werknemers)
TwitterPromotie, webcare, klantenservice
Google +Promotie, webcare
InstagramPromotie d.m.v. beeldmateriaal, acties, out-of-the-box acties
PinterestPromotie d.m.v. beeldmateriaal, acties, out-of-the-box acties

Naast dat het inzetten van Social Media kanalen resulteert in meer bezoekers op de webwinkel wordt het inzetten van Social Media ook steeds belangrijker om hoger te scoren op Google. Google hecht waarde aan het actief zijn op het internet.

Social Media tips

  •  Kom niet over als een verkoper
  •  Wees enthousiast
  •  Deel nieuwtjes
  •  Organiseer acties
  •  Plan uw berichten in (Hootsuite)
  •  Integreer Betaalsociaal op uw website

Haal het maximale uit de bezoekers

Analyseer goed wat er gebeurt op de website. Google Analytics geeft inzicht in wat er gebeurt op de webwinkel. Maak krachtige landingspagina’s, analyseer en optimaliseer constant. Een webwinkel is nooit af. Zorg dat het aantal bezoekers blijft stijgen, blijft constant de webwinkel gegevens analyseren en optimaliseren.

Webwinkel met succes

J&R Marketing maakt bedrijven beter vindbaar op het internet met grafisch strak neergezette websites en brengt bedrijven op deze manier in contact met nieuwe klanten. Ook benieuwd naar uw mogelijkheden op het internet? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek: 050 – 280 8875

Bekijk ook

Reactie plaatsen