Page content

article content

5 Foute beweringen om geen webwinkel te beginnen

Op verjaardagsfeesten komt vaak het gesprek naar voren, had ik maar een eigen webwinkel. Of was ik maar op het idee gekomen om YouTube op te richten of nog mooier Facebook op te richten. Een passief inkomen zonder al te veel te zweten en veel tijd over te houden om dingen te doen die je echt leuk vindt. Het opzetten van een Social Media platform waar miljoenen mensen gebruik van maken is niet zo makkelijk, maar het opzetten van een online business is tegenwoordig voor veel mensen wel haalbaar.

Wil je meer weten van Online Marketing?
Vul je naam en e-mailadres in en ontvang het gratis e-book
Wij hebben ook een hekel aan spam

5 fouten beweringen over webwinkels die niet waar zijn

  •  Een goede webwinkel kost duizenden euro’s
  •  Het is niet mogelijk voor kleine ondernemingen om een succesvolle webwinkel te hebben
  •  Hoog scoren in Google kost veel geld
  •  Alleen goedkope producten verkopen online
  •  Je moet technisch zijn
  •  En nog 100 andere redenen

1. Een goede webwinkel kost duizenden euro’s

Veel ondernemers maken de fout om duizenden euro’s te investeren in een knallend uitziende webshop. Dit is helemaal niet nodig. De belangrijkste aspecten voor een goede webshop zijn de gebruiksvriendelijkheid van de webshop, de vindbaarheid van de webwinkel en een goed betaalsysteem. Wanneer je deze drie dingen voor elkaar hebt zullen de verkopen toenemen.

2. Het is niet mogelijk voor kleine ondernemingen om een succesvolle webwinkel te hebben

Als je ervoor zorgt dat de Google vindbaarheid goed is opgezet en dat de webwinkel gevonden wordt op de meest relevante zoekwoorden, dan is het benodigde marketingbudget minimaal. Hoog scoren in de gratis zoekmachines is van cruciaal belang. Het staan op de eerste pagina op Google is te vergelijken met een winkel in de PC- hoofdstraat. Op de tweede pagina staan heeft weinig toegevoegde waarde.

Wil je meer weten van Online Marketing?
Vul je naam en e-mailadres in en ontvang het gratis e-book
Wij hebben ook een hekel aan spam

3. Hoog scoren in Google kost veel geld

Onderzoek de belangrijkste zoekwoorden en begin te bloggen op de juiste wijze. Zorg ervoor dat uw SEO strategie goed is opgezet en op een gegeven moment zie je het aantal bezoekers toenemen. In tegenstelling tot elk ander (online) marketingkanaal zijn de mensen die zoeken via Google ook daadwerkelijk op zoek naar producten of diensten in jouw branche. Google Adwords is een betaalde mogelijkheid om goed gevonden te worden in de zoekmachines. Laat je niet afschrikken, omdat je ervoor dient te betalen. De kosten en de baten zijn heel inzichtelijk. Goed gevonden worden op Google maakt het verschil!

4. Alleen goedkope producten verkopen online

Hier klopt helemaal niks van. Het is bijvoorbeeld veel belangrijker om de volgende zaken goed op orde te hebben.

  •  Goed gevonden worden op Google
  •  Mobiel vriendelijk webwinkel hebben
  •  Het inrichten van een goede klantenservice
  •  Duidelijke productomschrijvingen hebben

Laat je niet afleiden door het feit dat alleen goedkope producten op internet verkopen of dat je de strijd aan moet gaan op prijsniveau.

5. Je moet technisch zijn

De grootse fout van ondernemers die niet kiezen voor een webwinkel is, omdat ze denken dat ze niet technisch genoeg zijn. Tegenwoordig zijn de CMS- systemen zo ontwikkeld dat iedereen ermee kan werken. Kan je omgaan met Microsoft- Word? Dan kan je ook zelf producten- en teksten wijzigen op de webwinkel. Bij J&R krijg je altijd een handleiding hoe je met de webwinkel om kan gaan. Mocht je er toch niet uitkomen? Onze specialisten helpen je graag.

6. 100 andere redenen om geen webwinkel te beginnen

Natuurlijk zijn er nog 100 andere redenen te bedenken om geen webwinkel te beginnen. Hieronder een overzicht van een aantal redenen waarom wij vinden dat een webwinkel altijd geschikt is.

  •  Webwinkels zijn de toekomst
  •  Doelgroepen zijn niet meer lokaal
  •  Consumenten verwachten het ook
  •  Geeft de fysieke winkel veel meer waarde
  •  Mensen willen werken wanneer zij dat willen, niet wanneer het opgelegd wordt
  •  Webwinkels zorgen voor omzetverhoging

Verkopen Realiseren op alle Mobiele Apparaten

J&R Marketing maakt webwinkels beter vindbaar op het internet met een grafisch strak neergezette webdesign en een passende uitstraling voor de doelgroep(en). Complete webwinkel geregeld van domeinnaam tot het realiseren van verkopen.
Ook benieuwd naar uw mogelijkheden op het internet?
Neem contact met ons op voor succes op het internet 050 – 280 8875

Bekijk ook

Wil je meer weten van Online Marketing?
Vul je naam en e-mailadres in en ontvang het gratis e-book
Wij hebben ook een hekel aan spam

Comment Section

0 reacties op “5 Foute beweringen om geen webwinkel te beginnen

Plaats een reactie


*