Hoe win je het vertrouwen van de klant?
Het winnen van vertrouwen van de webwinkel bezoekers is cruciaal om daadwerkelijk verkopen te realiseren. Maar hoe win je nou het vertrouwen van de klant? Je kan het vertrouwen van de potentiële klanten winnen door de onderstaande factoren goed te passen op je webwinkel.
- Zorg ervoor dat je een goede webwinkel hebt
- Zorg voor een oplossing voor de klant
- Zorg voor een duidelijke Lay Out
- Zorg voor goede productomschrijvingen
- Laat de USP’s duidelijk zien
Zorg ervoor dat je een goede webwinkel hebt
Het is makkelijk gezegd, maar het wel de keiharde waarheid. Een paar jaar geleden kon je nog verkopen realiseren zonder dat je webwinkel er goed uitzag, maar tegenwoordig is de consument erg kritisch. Voor het hebben van een goede webwinkel is de look en feel van belang. Een goede eerste indruk van de bezoekers is van cruciaal belang. Je creëert een goede webwinkel door onder andere de volgende tips toe te passen.
Zorg voor een oplossing voor de klant
Waarom zal de klant bij jou kopen? Omdat jij de oplossing hebt voor een bepaalde situatie. Laat de oplossing visueel zien en vermeld je aanbod duidelijk in beeld. Een goed voorbeeld hiervan zie je bijvoorbeeld op vakantie websites. Je ziet altijd zonnige bestemmingen, een cocktail en een hele sfeer beleving. Denk hier goed over na. De klant is opzoek naar een bepaalde oplossing. Laat de oplossing zo visueel mogelijk zien.
Zorg voor een duidelijke Lay Out
De Lay out van de webwinkel is een belangrijk aspect voor de webwinkel.
- Hoe komt de webwinkel er daadwerkelijk uit te zien?
- Op welke manier ga je vertrouwen winnen van de klanten?
- Welke kleuren ga je gebruiken voor de webwinkel?
- Hoe zorg je ervoor dat de bezoekers daadwerkelijk gaan bestellen?
Zorg voor goede productomschrijvingen
Eén van de grootste fouten van webwinkel eigenaren is het onderschatten van de productomschrijvingen. De webwinkel ziet er goed uit, er komen bezoekers op de website en dan is de productomschrijving minimaal. Dit kan echt niet. Een productomschrijving dient een goede beschrijving te zijn met de juiste informatie over het product.
Denk om de juiste SEO instellingen bij de productomschrijvingen
Wanneer je bezig gaat met de productomschrijvingen, vergeet dan niet om de SEO- velden in te vullen. Het is heel krachtig om goed gevonden te worden op Google om de producten zelf. En hiervoor is het van belang om de SEO- velden goed in te vullen. Zorg er hiernaast voor dat de productomschrijvingen voorzien van de juiste H1 en H2 koppen.
Lees meer over hoe zet je een goede SEO pagina op
Laat de USP’s van de webwinkel duidelijk zien
- Wanneer wordt het product geleverd?
- Wordt het principe van gratis verzending gehanteerd?
- Wat zijn de andere voordelen van je webwinkel?
Bedenk er minimaal vijf en vermeld deze duidelijk op de website.
Meer verkopen realiseren door het vertrouwen te winnen met je website
Het winnen van vertrouwen van de webwinkel/website bezoekers is cruciaal om daadwerkelijk verkopen te realiseren. Voer de bovenstaande aspecten door op je webwinkel/website om het vertrouwen te winnen. Zorg ervoor dat je een goede webwinkel/website hebt. Zorg voor een oplossing voor de klant, zorg voor een duidelijke Lay Out, zorg voor goede productomschrijvingen en laat de USP’s duidelijk zien.