De meest krachtige teksten voor op de website maak je met een duidelijke strategie. Wij gebruiken hiervoor de strategie van 3- verschillende hoofdteksten.
3 verschillende hoofdteksten:
- Informatieteksten
- Opt- in verkooppagina’s teksten
- Productteksten
Voordat we dieper ingaan op welke pagina’s opgemaakt dienen te worden om te scoren in Google is het van belang om een goed content- plan te hebben.
Informatieteksten
Met de informatieteksten bedoelen we de teksten die gebruikt worden om bepaalde informatie over te brengen. Op de Homepagina maak je bijvoorbeeld gebruik van een korte, pakkende tekst. Op de klantenservicepagina deel je bepaalde belangrijke informatie en mag wat uitgebreider zijn. Op de SEO landingspagina’s verwerk je belangrijke zoekwoorden.
Opt- in en verkooppagina’s teksten
Een Opt- in pagina is een korte pagina waarbij de bezoeker alleen kan overgaan tot of één bepaalde actie of de website kan verlaten. Deze pagina heeft maar één doel, namelijk het verhogen van het aantal conversies op de website. Op deze pagina zijn minimaal vijf USP’s opgenomen en de pagina heeft één of meerdere opt-in formulieren waarbij de lezer een bepaalde actie kan ondernemen.
Bij een verkooppagina maak je gebruik van de AIDA- formule & Call to actions. Op de verkooppagina vermeld je de voordelen en sluit je altijd af met een krachtige call to action.
Productteksten
Bij een webwinkel bestaan de productteksten uit ongeveer 90 karakters. Zorg ervoor dat het product helder wordt beschreven en dat er een duidelijke verwijzing is naar de bestelknop. Wees niet bang om verkoopargumenten te gebruiken zoals “Nu voordelig geprijsd, nog maar 2 beschikbaar” etc. In de fysieke winkels word je ook continu aangesproken met verkoopargumenten en dit is natuurlijk niet zomaar. Maak hier op een tactische manier gebruik van. Zorg er bij de productteksten altijd voor dat er zo min mogelijk afleiding is. Beperk de mogelijkheden voor de bezoekers van je website om uit het verkoopproces uit te komen.
Elke pagina heeft een eigen lay- out
Afhankelijk van het doel bepaal je ook de lay- out van de pagina. De meest gebruikte lay- out zie je hieronder. Maar bijvoorbeeld bij een salespagina verandert de lay- out compleet.
Goede website teksten maken
Verdeel de website op in 3- verschillende soorten hoofdteksten en bedenk van te voren wat het doel van de pagina is. Gebruik daarna gebruik van het juiste format om de teksten in op te maken. Het laatste onderdeel én misschien wel het belangrijkste: Blijf constant meten en optimaliseren aan de hand van Google Analytics.