Tegenwoordig kan bijna niemand meer zonder zijn of haar smartphone. Het is vanzelfsprekend dat bedrijven hierop moeten inspelen. Veel bedrijven laten nog kansen liggen op het gebied van mobiele marketing. Steeds meer ondernemers krijgen het door dat het noodzakelijk is om een mobiel vriendelijke website te hebben. Naast dat de website mobiel vriendelijke dient te zijn, dient de website ook gebruiksvriendelijk te zijn op smartphones. En vooral het tweede punt wordt vaak vergeten door ondernemers. Voorkom dat je potentiële klanten mist en zorg ervoor dat je bent ingesteld op een mobiele wereld!
Instagram marketing
Tegenwoordig is Instagram het platform waarop veel mensen dagelijks foto’s en video’s uploaden en bekijken. Dagelijks worden er 95 miljoen foto’s en video’s gepost op Instagram. Instagram is een opkomend social media kanaal en is vooral onder jongeren erg populair in Nederland. Met behulp van marketing strategieën kun je Instagram gebruiken om klanten te werven. Denk aan creatieve beelden en korte filmpjes.
Facebook marketing
Facebook heeft maandelijks 1,57 miljard actieve mobiele gebruikers en 56% daarvan meldt zich alleen aan via zijn of haar mobiele telefoon. Facebook is simpelweg te groot om te negeren als bedrijf zijnde. Facebook voorziet daarom ook bedrijven van mogelijkheden om te adverteren. Op deze manier kun je efficiënt en effectief een marketing strategie toepassen. Steeds meer bedrijven zien het nut van Facebook Marketing en behalen hier dan ook steeds meer resultaat mee.
WordPress
WordPress is een programma dat gebruikt wordt om websites te bouwen en te onderhouden. Met behulp van dit platform kun je zowel websites als blogs maken en daarbij je eigen domeinnaam vaststellen. WordPress is een erg populair middel om te gebruiken voor websites. Uit de statistieken blijkt dat er meer dan 23% van alle websites zijn gemaakt met WordPress. WordPress Dit is tevens mobielvriendelijk en verzorgt continu bijwerkingen om het gemakkelijker te maken voor mobiele gebruikers. WordPress is een prima systeem om te gebruiken als je ervoor wilt zorgen dat de website of webwinkel goed wordt gevonden op Google.
Google Analytics
Waarom zou je dit instrument gebruiken? Het antwoord is simpel, je hebt namelijk inzicht nodig over de personen die jouw website bezoeken. Google Analytics is één van de belangrijkste hulpmiddelen die Google jou biedt. Je kunt met behulp van deze tool een groot aantal metingen doen om na te gaan waar het goed en fout gaat. Ook helpt het jou om inzicht te krijgen in jouw website. Waar komen jouw bezoekers vandaan en hoe zijn ze op jouw website terecht gekomen. Je kunt verschillende analyses erop loslaten om de effectiviteit te meten en zodoende een echte aanrader!
Google Pagespeed
Tegenwoordig is de snelheid van jouw website van belang. Klanten vinden het namelijk niet prettig als ze lang moeten wachten alvorens jouw website geladen is. Voornamelijk als bezoekers via hun mobiel bij jouw website komen. Zoekmachines houden daar zodoende ook rekening mee bij het ranken van jouw website. Google Pagespeed is een instrument dat je inzicht geeft over de snelheid van jouw website, hoe gebruikers jouw website ervaren en onderdelen die volgens dit instrument verbeterd kunnen worden.
Mobiele marketing instrumenten die je nodig hebt
Het is zodoende van belang dat je jouw website mobielvriendelijk maakt om de recente ontwikkelingen bij te blijven. Mobielgebruikers verlaten de website sneller als de website geen rekening houdt met mobiele gebruikers en zullen sneller overstappen naar concurrenten die daar wel rekening mee hebben gehouden. Voorkom dit probleem en zorg dat je bent voorbereid voor jouw mobiele klanten!