Page content

article content

Periscope inzetten voor bedrijven

Periscope is een Social Media platform die het mogelijk maakt online video te delen met de gewenste personen. Het voordeel van Periscope is dat het eenvoudig is om te gebruiken en dat je binnen een paar klikken online bent en in beeld bent bij de doelgroep(en). Net al s bij anderen Social Media kanalen is het van belang om waardevolle content te delen om meer volger s te krijgen.

Waarom is het van belang om Periscope marketing te gaan toepassen?

Periscope is eenvoudig in gebruik en je mobieltje heb je meestal toch wel in de hand of bij je. Stel je gaat een webinar geven, dan kun heel eenvoudig een gedeelte van het webinar opnemen en delen op Periscope. Dit geldt bijvoorbeeld ook als je Facebook Live gaat inzetten. Met Periscope ben je binnen een paar klikken online en in beeld. Geen moeite dus om beeldmateriaal te delen.

Hoe kan je Periscope inzetten?

Periscope is een app en is alleen te gebruiken met een mobiel apparaat. Je kunt Periscope zowel gebruiken met een IOS besturing (Iphone) als met een Android besturingssysteem.
Periscope is een livestream die jij met je mobiele apparaat kan maken en de hele wereld kan meekijken. Natuurlijk bepaal jij wie er wel- en niet met je meekijken. Naast dat je eigen filmpjes kunt maken is het ook mogelijk om filmpjes van andere personen te bekijken. Net als bijvoorbeeld Facebook of Twitter kan je bij Periscope personen volgen en kunnen mensen jou volgen.

Gaat jouw bedrijf beginnen met Periscope?

Onze complimenten! In tegenstelling tot meer dan 80% van andere ondernemers in Nederland onderneem jij wel actie om Periscope in te zetten, Top!
Periscope inzetten als marketingkanaal is ook tip waar nu al van weten dat 80% dit toch niet gaat doorvoeren, maar we hopen dat jij de kracht hiervan inziet en dit wel gaat doen.

Heel weinig personen hebben überhaupt gehoord van Periscope en laat staan dat ze het gaan toepassen als marketingkanaal.

Periscope gebruiken als marketingkanaal

Periscope is onderdeel van Twitter. Wanneer je al een Twitter account hebt hoef je geen apart account aan te maken voor Periscope. Je logt direct in met het Twitteraccount. Wanneer je bent ingelogd kun je beginnen met Periscope in te zetten als marketingkanaal.

Periscope gebruiken is natuurlijk leuk, maar als niemand kijkt heeft het weinig nut. Het is dus van belang dat je ervoor zorgt dat je kijkers krijgt. Een aantal tips om kijkers te bereiken.

  •  Promoot het Periscope account op andere Social Media
  •  Zet Twitter- ads in om het Periscope account te promoten
  •  Stuur Tweets de wereld in over het Periscope account
  •  Vraag de kijkers om je Periscope account te delen
  •  Wees regelmatig actief op Periscope

Na je livestream kun je de opname op je mobiel opslaan. Je hebt dan ook de keuze om de reacties erbij te laten zien of alleen de ‘clean’ video op te slaan. Het voordeel van Periscope is dat het verticaal is. Dit betekent dat de video ook voor andere te bekijken is.

De opname blijft 24 uur online beschikbaar. Dus Twitter- of Periscope-volgers die iets later inloggen kunnen binnen die tijd de livestream terugkijken en delen met het eigen netwerk. Super toch? Wil je dit niet? Dan is het ook mogelijk om de video direct te verwijderen.

Voordelen van Periscope marketing

  •  Kijkers hoeven niet fysiek aanwezig te zijn
  •  Je hebt interactie met luisteraars
  •  Je bent binnen een paar klikken online
  •  Je verstuurt direct een boodschap naar de gewenste personen
  •  Periscope is eenvoudig om te gebruiken
  •  Het is gratis om te gebruiken

 

Hoe krijg je meer volgers op Periscope?

Periscope marketing lijkt op Twitter marketing. Wanneer je op Twitter veel mensen gaat volgen krijg je zelf ook meer volgers. Met Periscope is het ook zo. Hiernaast is het van belang dat je goede content gaat delen en dat je regelmatig actief bent op Periscope. Het is van belang om interactie te krijgen met de kijkers. Dit kun je doen door vragen te stellen en door bepaalde acties te organiseren voor de Periscope volgers. Het is van belang dat je de volgers blijft entertainen.

Ga het Perioscope- account ook promoten op verschillende Social Media kanalen. Deel de naam en vraag de volgers om te het account te delen.

  •  Ga zelf ook personen volgen
  •  Deel goede content
  •  Wees regelmatig actief op Periscope
  •  Zet andere Social Media kanalen in om SnapChat te promoten

Voordat je begint met Periscope is het wel van belang om een strategie te hebben. Om succes te boeken met Periscope is het van belang om regelmatig actief te zijn en waardevolle content te delen. Je kunt dit allemaal van te voren inplannen en een Periscope strategie opstellen.

Durf jij het aan?

Durf jij het aan om Periscope te gebruiken? Uit ervaring weten wij dat het voor veel personen erg spannend is om Periscope in te zetten. Je geeft een presentatie (meestal) aan onbekende mensen, zonder dat je deze personen ziet. Dit heeft natuurlijk ook weer een voordeel, je kunt lekker jezelf zijn.

Let op: Als je de opname wilt hergebruiken om je huis bijvoorbeeld op YouTube te promoten, zullen er zwarte balken verschijnen aan weerszijden van de video. De Periscope opname is dus niet ideaal om te hergebruiken.

Ga jij Periscope gebruiken als online marketing kanaal?

Wij zijn zeer benieuwd of jij Periscope gaan inzetten als marketing kanaal. Op dit moment is Periscope nog vrij nieuw en weinig bedrijven in Nederland maken nog gebruik van Periscope.

Periscope biedt veel marketing mogelijkheden

En ga jij wat met Periscope doen? Heb je ideeën of tips? Deel het met ons, wij zijn zeer benieuwd.