Verkoop meer door middel van een webwinkel

Een webwinkel starten is tegenwoordig zo geregeld. De kansen bij het starten van een webwinkel zijn enorm. Dit komt voornamelijk, omdat er zoveel slechte webwinkel online staan. Laten we beginnen met het mobiele verkeer. Er is nog geen 30% van de webwinkels dat mobile proof is. Dit is een kans en een zwakte van veel online winkels. Ook al vinden de meeste aankopen plaats via een laptop toch is het opvangen van het mobiele verkeer erg belangrijk. Voordat een klant overgaat tot een aankoop vindt het oriëntatieproces plaats. Dit gebeurt vaak nog aantal klikken of een aantal dagen voordat de daadwerkelijk aankoop plaatsvindt. Het vergelijken van producten/diensten op het internet vinden mensen leuk. Vergeet dit niet en biedt de webwinkel bezoekers voldoende informatie op een correcte wijze.

Waarom je altijd een webwinkel zal moeten hebben

De klant verwacht dat die online kan bestellen. De consument van tegenwoordig neemt een onderneming daadwerkelijk serieus met een goede online positionering. Winkels zonder een webwinkel komen minder professioneel over. Grote ondernemingen in Nederland hebben dit al goed door. Kijk maar naar voorbeelden van de H&M, C&A en bijvoorbeeld de Bijenkorf.
Het zijn gelukkig niet alleen de grotere ondernemingen in Nederland die profiteren van de webwinkels. Het zijn vooral de kleine slimme ondernemingen, die met de juiste marketing technieken een groot marktaandeel online verkrijgen.
Bijvoorbeeld. Een joggingsbroek waar je goed in kan gaan joggen koop je niet graag online bij de C&A. Je krijgt een veel beter gevoel bij het kopen van een specialist in Joggingsbroeken in jouw omgeving. Het is een verkeerde gedachte om te denken dat je op prijs moet concurreren. De juiste informatie bieden over het product/dienst is bijvoorbeeld veel belangrijker.

Een webwinkel versterkt het effect van een fysieke winkel

Veel winkeliers zijn in zwaar weer beland door de sterke opkomst van webwinkels. Dit is ook niet zo raar. De consument is niet meer gebonden om producten of diensten af te nemen bij het dichtstbijzijnde verkooppunt. Een goed voorbeeld hiervan zijn de websites waarop je visitekaartjes kan bestellen. Plaatselijke Copyshop zijn tot wel 10x duurder dan bij een webshop. Het is toch dan ook niet zo gek om de visitekaartjes online te bestellen.
Een webwinkel is in alle branches toepasbaar. Wie had 10 jaar geleden verwacht dat we visitekaartjes online zouden bestellen? Tegenwoordig is het de normaalste zaak van de wereld. Of je nou producten of diensten aanbiedt, een webwinkel is elke branche toepasbaar.

Webwinkels zijn ideaal om producten te testen

Als je er nog niet zeker van bent of je een bepaald product wilt inkopen, dan kan je het eerst online testen. Dropshipping is hier bijvoorbeeld ideaal voor. Bij dropshopping koop je geen producten in, maar verkoop je producten voor andere ondernemers. Bij een verkoop stuur je de verkoop door naar de leverancier en de leverancier levert het product aan bij de klant. Op deze manier loop je geen risico’s bij het inkopen van de verkeerde producten.

Bekijk ook