Meer verkopen realiseren op het internet is mogelijk op twee manier. Eerste manier is door meer bezoekers te krijgen op de webwinkel. De tweede manier is om meer verkopen te realiseren met de huidige bezoekers.
Veel ondernemers halen nog niet het maximale uit de webwinkel. Hieronder een korte checklist voor een krachtige webwinkel.
Goede webwinkel checklist
- Heeft u een zoekwoorden-strategie voor uw website?
- Heeft u in de gaten wat er gebeurt op uw website?
- Is uw website goed te bekijken op mobiele apparaten?
- Zijn alle SEO velden op uw website juist ingevuld?
- Verstuurt u regelmatig toffe e- mails?
Zoekwoorden strategie voor een webwinkel
Personen die zoeken op Google zijn ook daadwerkelijk op zoek naar producten in uw branche. Maak hier gebruik van en zorg ervoor dat uw webwinkel wordt gevonden op relevante zoekwoorden.
Zijn alle SEO velden op uw website juist ingevuld?
Om goed gevonden te worden op relevante zoekwoorden is het van belang om de SEO- velden op elke pagina van uw webwinkel in te vullen.
Heeft u in de gaten wat er gebeurt op uw website?
Het is niet mogelijk om het maximale uit een webwinkel te halen, zonder constant de gegevens te meten. Maak hiervoor gebruik van Google Analytics. Blijf contant optimaliseren met landingspagina’s, splittesten en zorg ervoor dat uw alleen aankopen goed verwerkt in Google Analytics. Op deze manier heb je inzichtelijk door middel van welk kanaal een bestelling heeft plaatsgevonden.
Is uw website goed te bekijken op mobiele apparaten?
Steeds meer mensen gebruiken een Tablet of een mobieltje om te surfen op het internet. Weinig webwinkels spelen hier nog op in. De meeste verkopen worden nog altijd gedaan met altijd een desktop computer, maar de oriëntatie fase vindt steeds vaker plaats met een mobiele apparaat. Win hierbij van de concurrenten en zorg voor een mobiele vriendelijke webwinkel.
Verstuurt u regelmatig toffe e-mails?
Tip. Zorg ervoor als mensen een bestelling plaatsen het vinkje van de nieuwsbrief automatisch aanstaat. Op deze manier krijgt u veel meer mensen op de mailinglijst die u anders niet zal krijgen. Zorg er hiernaast voor dat u informatie deelt met uw doelgroepen in de nieuwsbrieven. Een nieuwsbrief met alleen maar aanbiedingen werkt niet. Mensen hechten waarde aan bruikbare informatie.
Gebruiksvriendelijkheid van de webwinkel
Zorg ervoor dat iedereen een bestelling op uw website kan plaatsen. De looproute van klanten in de Albert Heijn is ook uitgebreid onderzocht en getest om ervoor te zorgen dat de consument zo goed mogelijk wordt bediend. De looproute wordt ook contant geoptimaliseerd. Aan de hand van Google- Analytics dient u dit ook te doen. Zorg ervoor dat de belangrijkste pagina’s van uw website goed te bereiken zijn. Kunnen de bezoekers binnen een paar klikken contact met u opnemen of een product bestellen? Een one-page-check-out is zeer belangrijk.