Page content

article content

4 tips voor het optimaliseren van je nieuwsbrief

Meer resultaat met je nieuwsbrief

E- mail marketing is één van de meest krachtige marketing technieken van dit moment. Veel ondernemers onderschatten nog de waarde van e- mail marketing. Maar het opzetten van krachtige e- mail marketing zorgt voor:

  •  Klantenbinding
  •  Relatie opbouw
  •  Upsell mogelijkheden
  •  Het is goed om vertrouwen op te bouwen met de potentiële klanten
  •  Effectieve marketing

Verander het onderwerp als het mailtje niet is geopend

Je kan precies zien welke personen het vorige mailtje niet hebben geopend. Voor deze groep hoef je niet direct een nieuwe e- mail te gaan maken. Je kan eerst gaan testen door het onderwerp van het mailtje te veranderen. Verander dus alleen het onderwerp, selecteer de personen die het vorige mailtje niet hebben geopend en verstuur het mailtje opnieuw en je verhoogd al het resultaat.
Lees meer over het verhogen van het resultaat van de verstuurde mailtjes.

Test het tijdstip waarop je de nieuwsbrief verstuurd

Overdag openen mensen over het algemeen meer mailtjes dan s’ avonds. Rond 14.00 uur middags worden de meeste mailtjes geopend. Na 17.00 uur openen mensen als minder mailtjes. Het is dus verstandig om in middag de mailtjes te versturen tussen 14.00- en 17.00 uur. Probeer hiernaast natuurlijk ook uit om ook in de avond mailtjes te versturen. Misschien dat het voor jouw business wel heel goed werkt.

Maak verschillende klantgroepen

Probeer altijd relevante informatie te bieden voor de lezers. Je kan daarom misschien verschillende klantgroepen maken. Het voordeel hiervan is dat je meer relevante informatie kan gaan delen.

Hoe krijg je meer nieuwsbrief inschrijvingen?

Vaak krijgen wij de vraag hoe je meer nieuwsbrief inschrijvingen kan krijgen. In dit artikel behandelen we aantal strategieën die je direct kan gaan toepassen om meer inschrijvingen te krijgen. Om meer inschrijvingen te krijgen op de nieuwsbrief is het goed om de volgende strategieën toe te passen.

  •  Creëer een informatieproduct
  •  Creëer een Opt- in pagina
  •  Verwerk meerdere Opt- in plekken op de website
  •  Tijdens het afrekenen
  •  Tijdens het contact opnemen
  •  Geef korting weg

Lees verder over, hoe krijg je meer nieuwsbrief inschrijvingen

Tip: Gebruik Mailchimp voor het versturen van je nieuwsbrieven. Mailchimp is eenvoudig in gebruik en het geeft je alle benodigde informatie rondom de verstuurde e- mails.

Comment Section

0 reacties op “4 tips voor het optimaliseren van je nieuwsbrief

Plaats een reactie


*