3 tips voor startende webwinkel eigenaren
10 december 2015 

3 tips voor startende webwinkel eigenaren

Voordat je verder gaat lezen en begint met je webwinkel pas dan direct deze drie tips toe. Veel beginnende webwinkel eigenaren maken dezelfde fouten. Door deze drie tips toe te passen zal jou dat niet gebeuren.

Zorg ervoor dat je de webwinkel zelf kan beheren

Een veel gemaakte fout van startende webwinkel eigenaren is dat ze de webwinkel niet zelf kunnen beheren. Een product toevoegen, een omschrijving aanpassen of een afbeelding toevoegen, dit zijn aspecten die je met ogen dicht zal moeten kunnen verrichten in je webwinkel. Stel nou dat een winkelverkoper(ster) de etalagepoppen niet kan voorzien van andere kleding. Dit kan toch niet. Zorg er daarom altijd voor dat jij de controle hebt over je webwinkel. Natuurlijk hoef je niet alles zelf te kunnen beheren, maar de basis functies zijn bij de meeste goede CMS- systemen voor iedereen te begrijpen (ook zonder technische kennis).

Ga zo snel mogelijk online

Je zult pas omzet gaan draaien wanneer de webwinkel online staat. De grootste bedreiging van startende webwinkeleigenaren is de perfectie. Het is vaak een droom die uitkomt. Een eerste webwinkel online zetten. Alles moet kloppen, alles moet perfect staan en de lettertype van cruciaal belang. Dit zijn misschien wel de grootste fouten die je als beginnende webwinkeleigenaar kan maken. Een webwinkel is nooit klaar. Je weet van te voren niet welke kleuren het beste zijn of welke teksten goed zijn. Dit ga je later allemaal moeten meten, analyseren en optimaliseren. Het is echt niet zo dat je een webwinkel online zet en de verkopen stromen wel binnen. (ik hoop het natuurlijk wel voor je). Het proces begint pas als de webwinkel daadwerkelijk online staat er de eerste bezoekers op de website komen. Het is daarom van cruciaal belang om zo snel mogelijk te gaan.

Google is belangrijker dan de Layout

Een vervolg op de bovenstaande tip is de vindbaarheid op Google. Het is van cruciaal belang dat je webwinkel wordt gevonden op relevante zoekwoorden op Google. Google is de grootste zoekmachine op de wereld en 90% van zoekopdrachten op het internet gebeurt op Google. Hiernaast zoeken personen op Google naar jouw producten. Wanneer je op deze producten goed wordt gevonden zullen de verkopen snel gerealiseerd worden. Dus hoe mooi of uniek je webwinkel ook is, zonder een goede Google vindbaarheid heb je er niks aan. Hou je dus meer bezig met het maken of uitbesteden van een goede Google strategie dan al je budget te besteden in een fantastische webwinkel zonder bezoekers. Goed gevonden worden op Google is een proces.

Tips voor startende webwinkel eigenaren

Voordat je verder gaat lezen en begint met je webwinkel pas dan direct de bovenstaande drie tips toe. Veel beginnende webwinkel eigenaren maken dezelfde fouten. Door deze drie tips toe te passen zal jou dat niet gebeuren.

  • Tip 1. Zorg ervoor dat je de webwinkel zelf kan beheren
  • Tip 2. Ga zo snel mogelijk online
  • Tip 3. Google is belangrijker dan de Layout

Reactie plaatsen