Kies de belangrijkste zoekwoorden
Het meeste resultaat behaal je door constant gratis bezoekers naar de website leiden, de bezoekers te overtuigen met je website/webwinkel en de conversies constant te verhogen. Voordat je begint met het scoren in Google heb je een overzicht nodig van de meest relevante zoekwoorden. Waar zoeken de mensen nou precies op in Google en welke zoekwoord(en) combinaties gebruiken ze hiervoor.
Wat zijn relevante zoekwoorden?
Relevante zoekwoorden kan je zelf misschien wel het beste bedenken. Welke zoekwoorden zullen mensen intypen in Google om jouw website te vinden? Stel je bent een banden verkoper in Groningen. In Google wil je dan natuurlijk gevonden worden op Banden te koop Groningen en banden Groningen. Maar hiernaast wil je ook gevonden worden op winterbanden en misschien wel velgen.
Wij zijn net begonnen met een nieuwe webwinkel (niet in banden hoor) en misschien is het wel leuk om de deze Google strategie die wij nog gaan toepassen met je te delen. Wij halen er een praktijkvoorbeeld bij.
Hoe achterhaal je de belangrijkste zoekwoorden?
Op onze nieuwe webwinkel gaan we lingeries verkopen. En niet zomaar lingeries, nee hele sexy lingeries. Van deze branche weten wij zelf heel weinig vanaf, maar we willen wel weten wat hiervoor de belangrijkste zoekwoorden zijn.
Stap 1. Gebruik de hulpmiddelen
Ga naar de Google zoekwoorden tool of gebruik www.keywordrevealer.com. Persoonlijk gebruiken wij www.keywordrevealer.com en zullen het ook in dit voorbeeld gebruiken. Maak een gratis account aan, hiermee kom je al een heel eind.
Stap 2. Selecteer de juiste zoekwoorden
Onder het tabblad Keyword Tool kan je een zoekwoord opgeven. Je krijgt vervolgens een overzicht van allemaal verschillende zoekwoorden die te maken hebben met lingerie.
In het eerste kolom zie je het zoekwoord staan. In het twee kolom het aantal zoekopdrachten per maand per zoekwoord. De tweede-, derde en de overige kolommen zijn op dit moment niet relevant.
Stap 3. Maak een lijstje van de belangrijkste zoekwoorden
Je ziet bij stap 2 dat er 734 verschillende zoekwoorden naar voren zijn gekomen. Maak een overzicht voor jezelf van maximaal 8- hoofdzoekwoorden. Je kiest de 8- hoofdzoekwoorden aan de hand van het maandelijkse zoekvolume en die natuurlijk passen bij je eigen aanbod. Wij hebben voor sexylingeriezaak.nl gekozen voor de volgende 5- hoofdzoekwoorden.
- Lingerie
- Sexy jurkjes
- Ondergoed
- Sexy kostuums
- Lingerie Online
Stap 4. Overzichtelijke SEO- strategie
Nadat je de hoofddoelgroepen voor je website/webwinkel hebt gemaakt weet je waar je op gevonden wilt gaan worden. Hiervoor ga je een strategie maken. Wij gebruiken even als voorbeeld één van onze hoofdzoekwoorden Lingerie Online.
Stap 5. Gevonden worden op Lingerie Online
Nadat je hebt bepaald dat je gevonden wilt worden op Lingerie Online maak je hier een Gameplan voor. Om te achterhalen welke relevante termen nog meer vallen onder dit kopje, voer je bijvoorbeeld lingerie online in en krijg je weer andere variatie op dit zoekwoord.
Op Lingerie online wordt ruim 12.000 keer per maand opgezocht. Hier willen we op gevonden worden. Dit geldt ook voor lingerie online kopen, goedkope lingerie en spannende lingerie. Al deze Titels passen onder het kopje Lingerie Online.
Kies de belangrijkste zoekwoorden
Voordat je begint met het scoren in Google heb je een overzicht nodig van de meest relevante zoekwoorden. Maak hiervoor een duidelijk overzicht van de hoofdzoekwoorden en creëer een strategie op welke wijze je hierop gevonden gaat worden.
De relevante zoekwoorden bepaal jezelf. Maak hiervoor gebruik van www.keywordrevealer.com of de gratis zoekwoorden tool van Google.
Bekijk ook
- Website goed gevonden op Google
- Hoe kies je de juiste domeinnaam
- Lokaal goed gevonden worden
- Hoe krijg je meer nieuwsbrief inschrijvingen