Hoe krijg je meer nieuwsbrief inschrijvingen

Vaak krijgen wij de vraag hoe je meer nieuwsbrief inschrijvingen kan krijgen. In dit artikel behandelen we aantal strategieën die je direct kan gaan toepassen om meer inschrijvingen te krijgen. Om meer inschrijvingen te krijgen op de nieuwsbrief is het goed om de volgende strategieën toe te passen.

  •  Creëer een informatieproduct
  •  Creëer een Opt- in pagina
  •  Verwerk meerdere Opt- in plekken op de website
  •  Tijdens het afrekenen
  •  Tijdens het contact opnemen
  •  Geef korting weg

Creëer een informatieproduct

Een informatieproduct is één van beste manieren om meer inschrijvingen te krijgen op de nieuwsbrief. Inruil voor bepaalde informatie vraag je de bezoeker voor het achterlaten van het e- mailadres. Voorbeelden van informatieproducten zijn brochures, PDF-documenten, folders of bijvoorbeeld een E- book.
Voorbeelden van verschillende branches die gebruik maken van informatieproducten.

  •  Makelaar die vraagt om je e- mail als je de uitbreide brochure van een woning wilt downloaden.
  •  Beauty Salon die een online magazine op de website heeft vermeld vraagt om je e- mail voor het downloaden van de magazine.
  •  Afslankkliniek waarbij je een aantal video’s direct kan bekijken na het invullen van je e- mail adres
  •  Netflix eerste maand gratis voor het invullen van je e- mail adres

Het is van belang dat je de bezoekers ervan overtuigd om een bepaalde actie te ondernemen voor het achterlaten van het e- mailadres.

Creëer een Opt- in pagina

Een Opt- in pagina is de pagina met maar één doel, het verkrijgen van het e- mail adres. Op de Opt- in Pagina vermeld je de pluspunten heel aanwezig. Maak verschillende call- to- action knoppen op de website die doorverwijzen naar de Opt- in pagina.

Voorbeeld van een opt- in pagina.

De bezoeker kan op deze pagina alleen het E- book downloaden of de website verlaten. Andere keuzes die de bezoeker kunnen afleiden zijn op deze pagina weggelaten.

Hoe krijg je bezoekers op de opt-in pagina?

Google Adwords inzetten

Je kunt adverteren met Google Adwords naar een opt-in pagina.  Bij Google Adwords is het van belang om te gaan meten. Je wilt weten wat je uitgeeft voor een aanmelding op je nieuwsbrief. Dit is een snelle manier om meer inschrijvingen te krijgen op je mailinglijst.

Verwerk meerdere Opt- in plekken op de website

Het is goed om meerdere Opt- in plekken op de website te vermelden. Dit kan je in delen in categorieën van de website of naar bepaalde behoeften van de bezoeker. Onderaan de pagina is een goede plek om een Opt- in te vermelden of onderaan een blog bericht.

Tijdens het afrekenen

Tijdens het afrekenproces is het eenvoudig om de mailinglijst uit te breiden. Onderaan het invulformulier staat JA, automatisch aangevinkt. Grote deel van de personen die al een bestelling plaats zal ook de nieuwsbrief willen ontvangen. Integreer dus deze optie in het afrekenproces.

 

Tijdens het contact opnemen

Zorg ervoor als bezoekers contact met je opnemen via de website het e- mailadres achterlaten. Op deze manier komen de bezoekers niet direct op je mailinglijst, omdat ze geen dubbele opt- in hebben gedaan. Je mag deze e- mailgegevens dus niet direct gebruiken voor e- mailmarketing, maar je kan ze door middel van een mailtje wel benaderen om op de mailinglijst te komen.

Geef korting weg

Voor een webwinkel is het vrij eenvoudig om de mailinglijst te vergroten. Het geven van korting werkt altijd. Een opt- in op je mailinglijst is erg waardevol, omdat je contact kunt houden met de bezoekers van je webwinkel. Praktijk voorbeeld van korting weggeven.

Direct meer inschrijvingen krijgen op de nieuwsbrief

Om meer inschrijvingen te krijgen op de nieuwsbrief is het goed om de volgende strategieën toe te passen.

  •  Creëer een informatieproduct
  •  Creëer een Opt- in pagina met de belangrijkste USP’s
  •  Verwerk meerdere Opt- in plekken op de website
  •  Tijdens het afrekenen vragen om het e- mailadres
  •  Tijdens het contact opnemen
  •  Geef korting weg

Bekijk ook