Een website die voor je werkt is een droom

Ja, voor veel mensen geldt dit inderdaad. Vanaf 2009 zijn wij dagelijks bezig met het ondernemen op het internet. Wij ondersteunen tientallen ondernemingen, hebben meer dan honderd websites gebouwd en we blijven maar doorgaan. Het hebben van een website die voor je werkt is als een droom. Niet alleen voor het financiële gedeelte maar,

Stel je voor…

  •  Meer tijd om de eigen dienstverlening te verbeteren
  •  Constante aanvragen via de website
  •  Werken AAN de business in plaats van IN de business
  •  Positief ondernemen
  •  Meer tijd over voor de leuke dingen
  •  Leuke klanten komen op de goed gevonden website af
  •  De onderneming heeft veel meer kans van slagen

Ik hoor je al denken… Ja, dat wil iedereen natuurlijk wel. Mensen met een negatieve instellingen zullen dit nooit voor elkaar krijgen… Ben jij zo iemand? Lees dan het volgende verhaal niet…

Ben jij wel positief ingesteld? Dan heb je direct toegang tot het onderstaande verhaal. We geven je hierbij letterlijk een kijkje in eigen keuken.

Ontdek de mogelijkheden qua gebruikersvrijheid voor alle ondernemers

Met het onderstaande verhaal geven wij je een kijkje in eigen keuken. Of je dit nu wel of niet gaat toepassen op je eigen business is aan jezelf. Echter sinds wij deze strategieën toepassen zijn onze resultaten gigantisch verbeterd en blijven onze websites automatisch groeien.

Automatisch groeien, hoe dan?

We hebben lang getwijfeld of we dit verhaal wel of niet zouden delen, maar we gaan het gewoon doen. Huispromotie.nl is één van onze eigen projecten. Voordat we gaan uitleggen hoe we deze business volledig hebben geautomatiseerd, eerst even een korte uitleg wat Huispromotie.nl is.

Kort gezegd: Huispromotie.nl zorgt ervoor dat je een huis sneller gaat verkopen.

Laat je huis opduiken in de meest gebruikte sociale media, wordt op websites gevonden door invloedrijke zoekmachines en stijg boven andere huizen uit met duizenden extra bezichtigingen.

Als je meer wilt weten over huispromotie kijk dan even op huispromotie.nl.

Je business volledig automatiseren

Zoals gezegd gaan we je uitleggen hoe wij huispromotie.nl volledig hebben geautomatiseerd. Van het het plaatsen van blogberichten tot de daadwerkelijk verkoop, alles is volledig geautomatiseerd.

Automatisch plaatsen van je berichten

Helaas kan je niet automatisch blogberichten laten typen. Dit zal helemaal geniaal zijn, misschien komt dit ooit nog. Om tijd te besparen is het handig dat je met WordPress websites blogberichten kan inplannen. Het voordeel hiervan is dat je op één middag al een aantal berichten kan inplannen. Op deze manier kan je de blogberichten al ver vooruit plannen en laten publiceren op de gewenste dag en tijdstip.

Zorg voor een Give A Way

Dit gedeelte is erg interessant. Zorg voor een Give A Way. Waarom? Puur voor het e-mailadres. Het saleproces kan pas van start gaan als je het e-mailadres hebt. Dit zullen we zometeen verder toelichten. Voorbeeld van onze Give A Way zie je hieronder.

In dit geval is het een E- book wat de mensen kunnen downloaden inruil voor het e-mailadres. Als je zelf geen E- book hebt, kan je ook iets anders weggeven. Zorg er in elk geval voor dat mensen het graag willen hebben en dat jij het e-mailadres krijgt.

Maak een Sales Page voor de Give A Way

Onderaan op de website je Give A Way vermelden heeft weinig zin. Mensen willen het e-mailadres niet zomaar bij je achterlaten. Het is van belang dat je de bezoekers overtuigd raken van de Give A Way om zo de download in gang te zetten. De belangrijkste pluspunten ga je op deze pagina vermelden. Je probeert op alle relevante pagina’s een link te plaatsen naar de salespage, omdat dit één van belangrijkste pagina’s van de website is.

Maak een betaald account aan bij Mailchimp

Een koppeling met Mailchimp of een ander systeem waarmee je e-mails kan versturen is van cruciaal belang om je business te kunnen automatiseren. Mailchimp is een systeem die het mogelijk maakt om een grote groep personen te mailen op een persoonlijke manier. Hiernaast is een groot voordeel van Mailchimp dat je alles vooraf kan bepalen. Je kan zelf instellen wanneer e- mails verstuurt dienen te worden, in welke volgorde en op welk tijdstip. Hiervoor dien je wel een betaalde account te hebben bij Mailchimp. Voor ongeveer 10 euro per maand heb je al een account bij Mailchimp. In Nederland mag je alleen een mailtje versturen naar personen die hiervoor toestemming hebben gegeven. Als je werkt met een e-mail marketing autoresponder is dit gelijk goed geregeld.

Zorg voor interessante content

Wanneer je het E- mailadres hebt begint de marketing pas. Dit gedeelte is het belangrijkste van alle stappen. Je dient de lezers te vermaken en om te zetten in fans. Meerwaarde bieden aan de lezers is super belangrijk. Wees hierbij niet bang om veel informatie weg te geven. Hoe meer waarde je de lezers biedt des te sneller ze fan worden. Verstuur regelmatig goede content. Wissel af en toe van medium waarop je de informatie op versterkt. Filmpjes, PDF- documenten en blogberichten zijn voorbeelden om je informatie over te brengen. Wanneer je de voorgaande stap hebt uitgevoerd, kan je al deze content vooraf gaan inplannen. Op deze manier hoef je er niet meer aan te denken om E- mails te versturen. Dit heb je allemaal al ingepland.

Zorg voor een Salespage

Uiteindelijk wil je dat de lezers van je nieuwsbrief een bepaalde actie gaan ondernemen. Dit kan zijn je product/dienst afnemen, een afspraak met je maken of een reactie achterlaten. Afhankelijk van je doel maak je hiervoor een Salespage. Bouw je e- mails rustig op en kom dan met een speciaal aanbod die de lezers niet meer kunnen weigeren. Omdat je al zoveel meerwaarde hebt geleverd is de kans op een verkoop groot.

Geautomatiseerde internet business in de praktijk

Wanneer je de bovenstaande zes stappen hebt uitgevoerd heb je een geautomatiseerde internet business. Je hoeft nu niet meer te rennen achter de sales, maar de sales komen vanzelf.
Natuurlijk heb je dit niet direct perfect staan. Het is een kwestie van meten, analyseren en optimaliseren.

Bekijk ook