Integreer uw Social Media in uw website

Zorg ervoor dat de Social Media waarop u actief bent ook worden geïntegreerd in uw website. U denkt misschien: ‘het is toch de bedoeling dat bezoekers van Social Media naar de website worden geleid en niet andersom? En als Social Media worden geïntegreerd op de website is de kans aanwezig dat bezoekers op deze links klikken en de website verlaten’. Dat klopt, deze kans is aanwezig. Maar toch raden wij u sterk aan om Social Media-links te laten zien, en wel om de volgende redenen:

  • Door de Social Media-links te laten zien, weet de bezoeker dat u actief bent op meerdere kanalen. Dit komt vertrouwd over.
  • De Social Media-links geven bezoekers de mogelijkheid om pagina’s te delen. Dit is natuurlijk erg gunstig voor uw onderneming.
  • Bezoekers kunnen zien wie van hun vrienden en connecties uw website leuk vinden.
  • Door de Social Media-links te plaatsen op uw website, worden zij hier onderdeel van. Dit is o.a. gunstig voor uw positie in Google.

Er zijn verschillende mogelijkheden waarop u uw Social Media kunt integreren in uw website.

5 manieren om Social Media te integreren op de website

 

1. Integratie van Facebook-volgers (met foto)

Laat zien welke gebruikers uw Facebook-pagina hebben geliked. De bezoekers van uw website zien dit direct bij binnenkomst op de homepagina. Zitten er toevallig vrienden of connecties van de bezoeker bij? Dan komen deze vooraan te staan. Dit principe heeft veel weg van mond-tot-mond reclame. Uw website komt op deze manier direct vertrouwd over.

2. Social Media-knoppen onder aan uw pagina’s

Gebruik de onderstaande Social Media-knoppen onder blogberichten en/of informatieve teksten op uw website. Wanneer bezoekers de pagina interessant vinden, kunnen zij deze makkelijk delen op het gewenste Social Media-kanaal. En dit geeft uw onderneming positieve aandacht.

3. Versterk het effect van een tekst met de Blog Plug-in van Facebook

Installeer de Blog Plug-in van Facebook. Bezoekers kunnen hierna reageren op teksten die u op uw website zet. Deze reacties verschijnen niet alleen op uw website maar vervolgens ook op uw Facebook. Hierdoor versterkt het effect van uw bericht. Meerdere bezoekers zullen het bericht zien langskomen in hun netwerk.

4. Laat testimonials zien op uw website

Laat de tweets waar u trots op bent zien op uw website. Wat is een betere aanbeveling dan positieve reacties van klanten of leuke berichten over uw bedrijf? Laat deze berichten één voor één voorbij komen op uw website. Om dit te installeren kunt u gebruik maken van www.tweetamonial.com

5. Laat uw bezoekers ‘sociaal betalen’ voor informatie

Sociaal betalen, wat is dat nou weer? Het is een manier waarop u uw bezoekers kunt verleiden tot het delen van uw berichten. Schrijf eens een interessante blog met tips of weetjes over uw product of dienst en zorg ervoor dat bezoekers deze blog alleen kunnen lezen wanneer zij uw bericht delen of liken. Dit kunt u doen door middel van betaalsociaal.nl. Op deze manier kunt u snel Likes genereren voor uw onderneming.