Hoe krijg je meer warme leads via het internet?

Constante toename in leads is van belang om de business op gang te houden. Er zijn vier belangrijke manieren die je kunt inzetten om meer leads te krijgen. Deze strategie is voor elke business relevant en zorgt voor meer leads als je de onderstaande stappen op de juiste wijze toepast.

  •  Lead lijsten verzamelen via de website
  •  Huidige klantenlijst gebruiken als leadlijst
  •  Klanten service gebruiken als leadlijst
  •  Binnenkomende telefoontjes gebruiken als leadlijst

Lead lijsten verzamelen via de website

De beste manier om warme leads te krijgen is gebruik te maken van je website. Hiervoor kun je verschillende manieren inzetten. Het is handig onderscheid te maken in harde conversies en zachte conversies op de websites.

Voorbeelden van harde conversies zijn:

  • Het invullen van de offertepagina
  • Het invullen van het contactformulier
  • Het invullen van het bel-mij-terug formulier
  • Vragenlijst invullen

Wellicht zijn er nog meer harde conversies te bedenken, maar dit zijn wel de belangrijkste. Bij veel websites zie je alleen nog een contactpagina. Natuurlijk willen we als ondernemer dat de contactpagina zo vaak mogelijk wordt ingevuld, maar in de praktijk gebeurt het te weinig. Daarom is het handig om gebruik te maken van meerdere conversiepunten, zoals hierboven benoemd.

Voorbeelden van zachte conversies

  •  Aanmelden op de nieuwsbrief
  •  E- book downloaden
  •  Like op Facebook

Het aanmelden op de nieuwsbrief kan ook worden onder gebracht onder een harde conversie. Bij het inzetten van emailmarketing kan een aanmelding op de nieuwsbrief erg krachtig zijn. Zorg daarom dat je de bezoekers iets gratis kunt geven in ruil voor het achterlaten van het e-mailadres. Hierbij kun je denken aan het schenken van E- book, het bekijken van een video of een coaching sessie. Het is belangrijk dat het een meerwaarde is voor de bezoekers.

Conversies in de praktijk

Op onze website hebben we ook meerdere conversiepunten in de website ingebouwd. Probeer deze conversiepunten te vertalen naar je eigen business/website voor maximaal resultaat.

  •  Het invullen van de offertepagina
  •  Het invullen van het contactformulier
  •  Het invullen van het bel-mij-terug formulier
  •  Vragenlijst invullen
  •  Aanmelden op de nieuwsbrief
  •  E- book downloaden
  •  Like op Facebook

Offerte pagina

Op veel websites zie je dat de offerte pagina nog ontbreekt. Bij een offerte pagina wordt de bezoeker van de website serieuzer genomen. Op de offerte pagina kan de bezoeker bijvoorbeeld de hoeveelheden aangeven, bijzonderheden etc. Zorg dus voor een offerte pagina voor op de website.

De contactpagina

De contact pagina is natuurlijk een belangrijke pagina. Dit dient op elke website terug te komen. De contactpagina wordt vaak bekeken om vertrouwen te krijgen. Probeer meer gebruik te maken van de contactpagina. Bekijk meer voorbeelden van een klantenservicepagina.

Het invullen van het bel-mij-terug formulier

In bepaalde branches is telefonisch contact erg belangrijk. Hierbij kun je denken aan makelaarskantoren, isolatiebedrijven en adviserende dienstverleners.

Zie hieronder voorbeelden van verschillende conversies op één website. Telefoonnummer groot in beeld, bel-mij-terug, offerte aanvragen en de contactpagina. Deze website is zeer gericht op het generen van nieuwe business.

E- book downloaden

Wij communiceren met onze klanten en potentiële klanten veel met e-mailmarketing. Daarom hebben wij verschillende conversiepunten in de website gebouwd om constant nieuwe e-mails te verzamelen. Wij schenken onze bezoekers een E- book met krachtige informatie over Online Marketing.

Onder elk blogbericht

Opt- in pagina’s

De meest krachtige manier om e-mails te verzamelen is met een Opt- in pagina. Een Opt- in pagina is niets anders dan een pagina die ervoor zorgt dat bezoekers sneller het E- book downloaden of iets anders inruil voor het e- mailadres.

Voorbeeld van Opt- in pagina

Op deze pagina leest de bezoeker alleen de voordelen en aan de rechterkant kan het E- book worden gedownload.

Op elke pagina staat het E- book vermeld

Het E- book downloaden kan op elke pagina.

Omgaan met nieuwe leads

Hierboven zijn verschillende manieren behandeld om meer warme leads te verzamelen door middel van de website. Een aantal punten zijn belangrijk om toe te passen als je nieuwe leads hebt gekregen.

Bedank de aanvraag altijd automatisch

Wanneer een potentiële klant bijvoorbeeld de offertepagina heeft ingevuld is het van belang dat er automatisch een mailtje wordt verstuurd. Bedankt voor u aanvraag wij zullen binnen….

Maak gebruik van bedankt- pagina’s

Op de website heb je verschillende punten waarop klanten contact op kunnen nemen. De meest gebruikte functie is het contactformulier. Maar hiernaast kun je nog denken aan nieuwsbrief inschrijvingen, offerte aanvragen, productaankopen of andere contactmogelijkheden.

Lees meer over bedanktpagina’s

Op tijd weer contact opnemen

We leven in een dynamische wereld. Iedereen heeft haast. Het is uiterst belangrijk vragen altijd zo snel mogelijk te behandelen. Met de juiste klantenservice maak je het verschil.

Ga altijd open het gesprek in

Het is een warme lead, maar je weet nooit precies wat de potentiële klant wilt. Ga daarom altijd het gesprek open in.

Biedt meerwaarde

Bij zachte conversies, zoals bij e-mailmarketing, is het van belang om de potentiële klant waarde te bieden. Geef informatie weg zonder te verkopen. Probeer eerst met potentiële klanten te communiceren. Lees meer over onder email marketing opzetten

Bekijk ook