Hoe kan je testen of de website mobielvriendelijk is
In dit artikel voorzien wij jou van een aantal testen die jij kunt uitvoeren om na te gaan of jouw landingspagina en website als geheel wèl mobielvriendelijk zijn. De grootste fout die marketeers vaak maken is dat ze mobiele gebruikers op dezelfde manier behandelen als computergebruikers. Echter ervaren mobiele gebruikers ervaren de content anders dan computergebruikers, waardoor zij niet met gemak een transactie kunnen verrichten. Op deze manier verlies je waardevolle potentiële klanten. Het is zodoende van belang om jouw website mobielvriendelijk te maken door te begrijpen op welke manier zij jouw advertenties ervaren! Voorkom dat je potentiële klanten mist en dat je ingesteld bent op de mobiele wereld!
Test de afbeeldingen op de mobiele site
Mensen verwerken afbeeldingen veel sneller dan tekst, zodoende zijn afbeeldingen belangrijke elementen binnen jouw pagina’s en advertenties. Het is van belang dat je nagaat of afbeeldingen op de juiste manier worden weergegeven op een smartphone. Ga na welke afbeeldingen geschikt zijn om een eerste goede indruk achter te laten. Staat er bijvoorbeeld tekst in de afbeelding die niet goed te lezen is op mobiele apparaten, dan is dit geen geschikte afbeelding om te gebruiken.
Test mobiele overlays
Omdat veel websites en pagina’s gemaakt zijn voor computergebruikers, vinden mobiele gebruikers het vaak lastig om datgene te vinden waar ze op zoek naar zijn. Dezelfde hoeveelheid inhoud, afbeeldingen en knoppen kunnen het onoverzichtelijk maken voor mobielgebruikers. Dit zorgt er vaak voor dat mobiele gebruikers de website verlaten en mogelijk naar jouw concurrent gaan. Voorkom dit door mobiel ingerichte website te hebben. Zorg dat jouw website mobielvriendelijk is.
Je kunt bij het ontwerpen van mobielvriendelijke pagina’s rekening houden met de verschillende apparaten die mobielgebruikers hanteren bij het bezoeken van jouw website. Op deze manier kun je vertrouwen genereren door gebruikers te voorzien van een ervaring die zij gewend zijn. Je voorkomt het probleem dat bezoekers moeten zoeken naar mogelijkheden om transacties te verrichten. Voorzie mobielgebruikers van gemak door hun ervaring op jouw website te begrijpen!
Het is zodoende van belang dat je jouw website mobielvriendelijk maakt om de recente ontwikkelingen bij te blijven. Mobielgebruikers vinden het irritant als jouw website geen rekening houdt met mobiele gebruikers en zullen snel overstappen naar concurrenten die daar wel rekening mee hebben gehouden. Voorkom dit probleem en zorg dat je bent voorbereid voor jouw mobiele klanten!
Bekijk ook
- 4 manieren om de landingspagina relevanter te maken
- Waarom is het goed om een video marketing strategie te hebben
- 6 tips om afbeeldingen voor commerciële doeleinden te optimaliseren
- 5 manieren om klantenbinding te verdienen en op te bouwen