Do’s en Don’ts bij Sitelink extensies!
Sitelinks zijn handige middelen voor bedrijven om de vindbaarheid te verbeteren. Sitelinks zijn de extra links die je onder de zoekresultaten van Google kunt vinden. Indien je beschikt over een toppositie heb je de mogelijkheid om zes extra resultaten te laten zien. Op deze manier kunnen bezoekers snel naar een onderdeel binnen jouw website klikken vanaf Google. Google heeft aangetoond dat het hebben van Sitelinks extensies, het aantal conversies binnen jouw website aanzienlijk verhoogt. Daarom voorzien wij jou in dit artikel van zowel zaken die je wèl en niet moet doen betreffende Sitelink extensies.
Do’s bij Sitelink extensies
Houd de links kort en bondig!
Google voorziet jou van de mogelijkheid om 25 tekens te gebruiken, echter betekent het niet dat je alle 25 tekens per se moet benutten. Google heeft bewijs gevonden dat korte links beter presteren dan uitgebreide links. Google raad je zodoende aan om onder de 20 tekens te blijven en voor mobielgebruikers zelfs onder de 15 tekens.
Breid je Sitelinks uit!
Het grootste voordeel van Sitelinks is dat je jouw bezoekers kunt voorzien van extra informatie. Google biedt jou de mogelijkheid om de Sitelinks te voorzien van twee extra regels om als beschrijving te functioneren. Op deze manier breid je jouw Sitelinks uit en creëer je als het ware mini advertenties! Google geeft aan dat deze mogelijkheid jouw conversies met 30% verhoogt!
Plan start en einddatums voor jouw tijd-gerelateerde Sitelinks
Bezoekers hebben niets aan Sitelinks die kortingen aangeven voor een bepaalde periode die al verlopen zijn. Zorg er daarom voor dat je jouw Sitelinks up to date en waardevol houdt voor jouw bezoekers. Het is van belang om te blijven testen en te optimaliseren met sitelinks.
Zorg dat jouw Sitelinks voldoen aan de richtlijnen!
Deze tip lijkt misschien enigszins overbodig, echter zal je versteld staan hoeveel personen Sitelinks verwerken die niet voldoen aan de gestelde richtlijnen. Op deze manier worden de Sitelinks afgekeurd en zijn ze van geen waarde voor jouw website. Zorg er daarom voor dat je de richtlijnen kent en toepast om Sitelinks optimaal te gebruiken!
Don’ts bij Sitelink extensies
Sitelinks instellen en vergeten
Sitelinks hebben weinig onderhoud nodig, echter moet je ze niet volledig vergeten. Het is namelijk van belang dat je de prestaties van je Sitelinks beoordeeld en wellicht aanpast. Je kunt hierbij kijken naar de CTR en de Conversierate.
Alleen steunen op Sitelinks!
Het is belangrijk om te weten dat Sitelinks extensies zijn en niet altijd worden weergegeven. Het is namelijk afhankelijk van een geheime formule die Google toepast. Inmiddels kennen we Google een beetje, waardoor we weten dat topposities meer kunnen genieten van dergelijke Sitelinks. Naarmate jouw positie in Google zakt, zal de effectiviteit van jouw Sitelinks afnemen. Ze zullen namelijk niet meer worden weergegeven, simpelweg omdat jouw website minder relevant is voor bezoekers. Het is zodoende van belang om, alvorens je jouw Sitelinks optimaliseert, jouw positie op Google aanwakkert!
Gebruik van overbodige woorden!
Google voorziet jou van talloze opties en uitbreidingen binnen jouw tekstmogelijkheden. Hierdoor beschik je vaak over twee keer zoveel ruimte als voorheen. Echter, zorg dat je die ruimte ook waardevol gebruikt. Woorden gebruiken die nietszeggend zijn en zodoende overbodig, verspillen waardevolle ruimte die gebruikt kunnen worden om je waarde creatie te verduidelijken!