Voorbeeld opzet goede SEO pagina
26 maart 2015 
in SEO

Voorbeeld opzet goede SEO pagina

De afgelopen jaren is internet een zeer belangrijke rol gaan spelen voor ondernemers. Het gevonden worden in de zoekmachines is tot de dag van vandaag van cruciaal belang en het wordt steeds belangrijker. Het leuke aan het goed gevonden worden op Google is dat het constant veranderd. Websites die een aantal jaar geleden hoog stonden hebben geen garantie dat ze dat nu nog steeds hoog scoren. Het is daarom van belang om de websitebasis goed te leggen en de website constant te blijven verbeteren. Door goede SEO pagina’s kun je dit bereiken.

Template not found..

Voorbeeld opbouw van een SEO pagina

Voorbeeld opbouw SEO pagina

1. Zorg voor een Google vriendelijke URL

Bijvoorbeeld, www.mijnwebsite.nl/maak-een-vriendelijke-URL. Een foute URL zal zijn www.mijnwebsite.nl/3434734page een code daar kan Google niks meer. Zorg ervoor dat je meest relevante zoekwoorden herhaalt in de URL.

2. H1 titel. Waar gaat je tekst over?

Hierin vertel je waar de pagina over gaat Google kijkt het eerst naar de H1 om te bepalen waar een pagina overgaat. Zorg ervoor dat je Google goed laat weten waar de pagina over gaat.

3. Krachtige content

Zorg voor krachtige content. Schrijf niet voor Google, maar geef de lezer meerwaarde. De eerste alinea is bepalend. Geef direct goede informatie en probeer relevante zoekwoorden voor deze pagina in de content terug te laten komen. Let hierbij wel op! Je schrijft niet voor Google, maar voor de website bezoekers.

Template not found..

4. Google ziet de afbeeldingen niet

Google ziet de afbeeldingen op de website niet. Dit betekent natuurlijk niet dat je geen afbeeldingen op je website moet gebruiken. Het is juist sterk aan te raden om wel afbeeldingen te gebruiken. Afbeeldingen verrijken de pagina’s en maken de pagina’s veel aantrekkelijker. Let op: Voordat je een afbeelding upload, geef je al de juiste naam aan de afbeelding. Voorbeeld: Naam-van-de-afbeelding-geef-je-altijd-met-streepjes-tussen.

5. Belangrijke zoekwoorden herhaal je een aantal keer

Zorg ervoor dat je tekst goed leesbaar is voor de website bezoekers. Maar communiceer ook met Google. Het is verstandig om een aantal keer tactisch de meest relevante zoekwoorden te herhalen op de pagina.

6. Gebruik opsommingen

Website bezoekers zijn gehaast. Ze lezen vaak niet de hele tekst. Zorg voor een overzichtelijk structuur van de pagina. Opsommingen zijn hier ideaal voor en Google hecht waarde aan opsommingen.

7. Video’s verrijken een pagina

Hoe langer bezoekers op de website blijven hoe meer waarde Google geeft aan je website. Video’s zijn hiervoor ideaal om in te zetten. Productuitleg, bedrijfsintroductie etc. Er zijn verschillende soorten video’s die je kan inzetten om een webpagina te verrijken. Gebruik hiervoor altijd YouTube. Google en YouTube werken zijn beide van Google en hechten waarde als je beide kanalen inzet.

8. Gebruik duidelijke call to actions

Een pagina heb je niet zomaar op de website staan. Je schrijft de pagina met een bepaald doel. Zorg er dan ook voor dat de bezoekers dit weten en leid je bezoekers naar het doel. De meest krachtige manier hiervoor is om te werken met duidelijke call to actions. Neem contact met ons op, Lees verder, Bel ons etc. Maak altijd gebruik van goede call to actions en meet de resultaten.

9. Maak interne links

Om hoog te scoren in Google, is het belangrijk om interne links te hebben. Een goede linkstructuur op uw website kan namelijk een positieve invloed hebben op uw positie in Google. Een manier om interne links op uw site weer te geven, is om belangrijke zoekwoorden in de lopende tekst naar bijbehorende pagina’s te linken. Of denk aan een kopje ‘Gerelateerde pagina’s’ onderaan een landingspagina. Hieronder kunt u dan een opsomming maken van drie of vier gerelateerde pagina’s
op uw site. Zorg voor een heldere content strategie met krachtige interne links.

Interne links op de website

Analyseren en optimaliseren

De bovenstaande punten kan je allemaal inzetten en tot de perfectie uitwerken, maar het belangrijkste is dat je weet wat er gebeurt op de website en op de verschillende pagina’s. Analyseer de pagina’s die worden bekeken er wat de bezoekers doen op de website. Analyseren en optimaliseren maakt het verschil voor een website. Maak hiervoor gebruik van Google Analytics.

Gerelateerde onderwerpen:  

 Template not found..

Reactie plaatsen