10 meest gestelde vragen over internetmarketing
09 juni 2016 

10 meest gestelde vragen over internetmarketing

Binnen J&R Marketing delen we informatie over internetmarketing op verschillende manieren. Wij delen onze tips onder andere op Facebook, in onze E- books, op YouTube en op onze eigen website. Toch krijgen we regelmatig vragen binnen over internetmarketing. Daarom hebben wij de 10 meest gestelde vragen over internetmarketing uitgewerkt.

Wat is een E-Book?

Een E-book is een digitaal boek. Je kunt het E-book na aanschaf direct downloaden en je hebt alle informatie direct op je Tablet, mobieltje, laptop of PC beschikbaar.
Je ziet dat steeds meer ondernemingen gebruik maken van een E- book om content te delen.
Vaak wordt een E- book gratis aangeboden om bijvoorbeeld e-mailmarketing op te zetten.Wij hebben op onze website 4- verschillende E- books die gratis te downloaden zijn.

  •  Nederlandstalige Mailchimp handleiding
  •  Domineren op het internet
  •  Nederlandse handleiding WordPress
  •  Zaken doen via Social Media

We geven de lezer meer informatie over ons bedrijf en over onze kennis en kunde. Met het emailsadres kunnen we in contact blijven met de potentiele klant. Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om een betaald E- book uit te brengen. Het is aan te raden om een E- book te maken over je diensten of producten. Probeer zoveel mogelijk waardevolle informatie te delen.

10 meest gestelde vragen over internetmarketing

Wat zijn meta descriptions?

De basis tip wanneer je begint met internetmarketing zijn het invullen van de meta descriptions. Meta descriptions is vaak het eerste wat een potentiële te zien krijgt van jouw onderneming. Meta descriptions hebben twee belangrijke functies.
Meta descriptions zijn de omschrijvingen die je ziet op Google. Het is van belang dat je de meta descriptions invult op alle pagina’s op de website, want elke pagina heeft een eigen doel. Geef de belangrijkste zoekwoorden op in de meta descriptions, maar maak er wel een goed lopende tekst van en die uitdagend genoeg is om op te klikken. Verwerk bijvoorbeeld altijd een call to actions aan het eind. Hieronder een voorbeeld van de meta descriptions van deze pagina.

10 vragen over internetmarketing

Om een pagina te optimaliseren voor Google dien je aantal zaken goed te doen. Het begint bij de juiste titel op te geven. Wij kiezen voor deze pagina voor een titel ‘’10 meest gestelde vragen over internetmarketing’’. Deze zoekwoorden herhalen we vervolgens in de omschrijving in een goed lopende zin met call to actions. Je ziet bijvoorbeeld dat de call to action is bekijk de antwoorden. Probeer de omschrijving altijd af te sluiten met call to action.

Waarom is het goed om met een Content Management Systeem te werken?

Veel ondernemers maken nog de fout om de eigen website niet te kunnen beheren. Het is van belang om zelf teksten aan te kunnen passen, afbeeldingen toe te kunnen voegen, pagina’s aan te kunnen maken en misschien nog wel meer zaken die je zelf wilt kunnen. Als je gaat werken met een
Content Management Systeem kun je zelf wijzigingen doorvoeren en is het niet nodig om verstand te hebben van HTML of andere lastige internetcodes. Het beheren van de website wordt eenvoudig. Een bijkomend voordeel van een goed CMS- systeem, bijvoorbeeld een WordPress systeem is dat de website een schone code heeft. En dat vindt Google heel belangrijk! Werken met een Content Management Systeem is dus makkelijk en goed voor de vindbaarheid op het internet. Zorg ervoor dat je zelf de website kunt beheren. Wij werken het liefst met een WordPress CMS- systeem.

Hoe kun je e- mailmarketing toepassen?

E- mailmarketing is één van de meest krachtige marketing mogelijkheden van dit moment. Door middel van e- mailmarketing is het mogelijk om meer verkopen te realiseren en een betere band op te bouwen met de klanten. Een groot voordeel van e- mailmarketing is dat het gratis is en hiernaast is het nog steeds een kanaal dat als persoonlijk wordt ervaren. De basis om E- mailmarketing op te zetten begint op de eigen website. Wat je wilt creëren is dat er dagelijks mensen op de mailinglijst bijkomen en dit gebeurt niet zomaar. Je zult hiervoor een waardevolle Give A Way voor moeten creëren die een bezoeker graag wilt hebben inruil voor het e- mailadres. Maak een aparte opt- in pagina waar de benefits van de Give a Way worden benoemd. Hieronder zie je een opt-in pagina van ons.

10 meest gestelde vragen over internetmarketing

Hoe pas je een 301 redirect toe?

Een 301 redirect is een mooie oplossing als je ervoor kiest om een nieuwe website te laten bouwen zonder dat de Google posities verloren gaan. In de afgelopen tijd hebben veel ondernemers gekozen voor een nieuwe website/webwinkel.
Een 301 redirect is een efficiënte en zoekmachine-vriendelijke manier om de URL van een webpagina door te linken naar een andere URL. Heb jij een nieuwe pagina geschreven en wil je dat je bezoekers op deze pagina terechtkomen in plaats van op je oude pagina? Dan kun je een 301 redirect gebruiken om je bezoekers gelijk naar de goede URL te leiden. Dankzij de redirect zal je bezoeker dus altijd op een werkende pagina komen.

Een ander groot voordeel van de 301 redirect is dat je de positie die je met je oude pagina in Google hebt verworven, kunt behouden. Met de redirect maak je Google duidelijk dat je pagina verhuist is.

Wanneer gebruik ik een 301 redirect?

Een 301 redirect is handig wanneer:

  •  je een website wilt verhuizen naar een nieuwe domeinnaam
  •  je gaat overstappen naar een WordPress website (aanrader)
  •  je de URL structuur gaat aanpassen
  •  je de URL van een pagina wilt veranderen
  •  Het is wel zo dat je de 301 redirects alleen kunt gebruiken op je oude website. Als je je website dus gaat verhuizen naar een nieuwe domeinnaam, zul je de 301 plugin moeten installeren op de oude domeinnaam.

Lees meer over een 301 redirect

Hoe word je goed gevonden op Google?

Wanneer de website goed wordt gevonden op Google, dan ga je op een andere manier ondernemen. 90% van de zoekopdrachten gebeurt op Google. Potentiele klanten zijn op zoek naar jouw producten of diensten op Google. Bedrijven die goed worden gevonden op relevante zoekwoorden voor de onderneming ondernemen vaak op een positieve manier, omdat ze constant nieuwe aanvragen krijgen door middel van het internet. Goed gevonden worden op Google kan op Twee manieren.

  •  Google SEO – Gratis zoekresultaten
  •  Google Adwords– Betaalde advertenties op Google

Lees meer over hoe word je goed gevonden op Google

Bekijk ook

Reactie plaatsen